Mor tuta

Idag åkte Stefan iväg på Pastorsakademin. En ny grej de kör inom pingst. En typ av utbildning för alla pastorer, som vill och kan vara med. I år är de närmare 400 st, som träffas i Norrköping hela denna vecka. Så Seth och jag blev ensamna här hemma, men mamma kom hit för att hålla oss sällskap. Hon brukar komma en vecka i december, när Stefan är borta på predikantveckan, men i år är det ingen sådan, eftersom det är akademin istället, så mamma kom nu. Underbart. Då slipper Seth få så långa dagar, som det annars blir när inte Stefan lämnar och hämtar honom hos dagmamman.

Det passar även riktigt bra, eftersom Seth härom veckan upplyste mig om att han minsann vill ha barnvakt snart och att mamma och pappa inte ska vara hemma när han har barnvakt =) Och nu får mamma vara "barnvakt" åt Seth om dagarna =) Det blir ju bra det här!!


Mamma har hunnit ta lite kort på Seth och på katterna... Hon har en superbra kamera, som jag nog kommer vilja använda lite de här dagarna =)

Om ni undrar över titeln på inlägget, så är det så jag och mina syskon kallar vår kära mamma =)

Mamma gjorde hemmagjorda köttbullar idag. MUMS!!!! Vad gott!
På tal om detta kommer ett härligt barncitat:

En mamma är en grej som gör jättegod mat!
- Emil, 11 år

Kommentarer
Postat av: designhappens

Från "Mor Tuta Mor Tuta gör eld i din spis

för jag ska till stian och slakta en gris "????/ maria

2010-11-16 @ 18:49:00
URL: http://designhappens.blogg.se/
Postat av: Pastorsfrun

Vet faktiskt inte Maria. Det är min uppfinningsrika bror som började med det. Han har alltid hittat på nya namn och uttryck... Ska fråga honom var det kommer ifrån... Kram

2010-11-16 @ 20:14:05
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Postat av: designhappens

ja fråga honom :) Är en av galenskaparnas gamla sketcher

2010-11-17 @ 18:41:11
URL: http://designhappens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0