Vår dag i bilder

Oh, vad jag tycker det är vackert med snön. Det är så kallt, så snön är lätt och luftig och det är så vackert som ett julkort här hemma =) Nu vet jag ju att snön ställer till det också, men jag gillar ju i grunden snö, så jag tycker om detta =)

Idag har vi:


Tänt första ljuset... när vi åt frukost. Seth ville även ha med det lilla ljuset =)

Sen åkte vi iväg till Borlänge för att julhandla. Det var faktiskt riktigt mysigt att gå som familj och Seth var hur duktig som helst.
När vi åt på MC så hade de ansiktsmålning och plötsligt fick vi sällskap av en tiger istället =)

Tigern Seth.

Efter ytterligare lite shopping tog vi en fika.

Far och son busar på Waynes Coffee

Vi for hem igen och åkte direkt på kalas hos Oliwer, som blir tre år på måndag.
En tårta med godis på hade han önskat sig av sin mor och det fick han.

Jag har nog aldrig sett en tårta med ferraribilar på förut. God var den, vill jag lova.

Väl hemma igen var det dags förr pojkarna att skotta snö, det har ju kommit några decimeter...

Seth hämtade sin traktor och hjälpte pappa =)

När de skottade gjorde jag tacos och tände ljus överallt i köket. Det syns inte på bilden, eftersom jag var tvungen att ha blixt för att något ska synas, men det är ljus och mys överallt... och en katt i fönstret.


När vi ätit gick Stefan och la sig en stund, eftersom han inte mår så bra. Jaha, då visade det sig att han har feber. Trist! Lina och Lennart ska komma hit imorgon, men nu får vi se hur det blir... Han hade ganska hög feber dessutom så han är inge pigg alls. Hoppas att det inte är influensan han har bara, för den vill vi inte ha. Seth nyser och hostar han också, så vi får som sagt se hur våra liv ser ut den kommande veckan.

Vi fick ändå en härlig dag tillsammans idag och det är jag glad för. Alla klappar är inhandlade - nästan iaf - och vi har fått träffas bara vi tre i familjen och tillsammans med goa vänner på kalas.

Vi hörs imorgon!!!


Kommentarer
Postat av: Mummen

Vilken fin dag ni haft, hoppas Stefan kryar på sej.

Kram

2010-11-27 @ 21:26:19
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: Martina Tingberg

Vilken mysig (och innehållsrik!) dag ni haft! Tacos på 1:a advent, det är ju givet eller hur? :-) Hälsa så mycket till Stefan, o Seth också såklart!

Kram, martina

2010-11-29 @ 09:05:05
URL: http://mamma-martina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0