Summering av Ullaredsresan

Nu till dagarna i Ullared.
Vi - 18 personer - möttes upp vid lunchtid och fick gå "backstage" till ett konferensrum där vi fick en fin lunchmacka och information om Gekås. Personalen var helt fantastisk. För er som kanske har sett programmet "Ullared", så var Morgan där. Jag har inte sett ett enda av dessa program, men har ju inte undgått att det blivit en grej kring honom. Min svägerska Lovisa tog naturligtvis kort på sig och honom, men jag har inte fått hennes kort än, så jag kan inte visa =) Det var hemskt gulligt iaf.


Jag, Hannah, Lovisa, mamma och Åsa.

Vi fick varsitt "shoppingkit" med druvsocker, karta, kaffebiljett, presentkort osv. Så efter att vi fått lite VIPbehandling gick vi runt och handlade. Det var super för jag fick tag på många julklappar och födelsedagspresenter till framförallt Seth. Jag hittade smyckes- och scrapbookpyssel till mig själv och en del kläder. Seth fick en liten present när vi kom hem, en cd-skiva med Ted Gärdestad =) Oj, vad glad han blev. Jag får försöka komma ihåg att berätta varför han gillar Ted någon annan gång.

Vi bodde i stugbyn och på kvällen möttes allihop upp för att gå till "spa-avdelningen". Vi satt i en varm kåta med en eld i mitten och grillade kyckling. Det var sådär härligt glad stämning så man bara mår bra. Hannah och Peter är helt fantastiska människor. De hade sin dotter, Liv, med som sprang runt och var allmänt söt =). Hannahs mamma, Linda, var också med. Hon är ju pastor i Arken och det var spännande att prata med henne om hennes projekt och resor till bl a Filippinerna. Vilken människa hon är som verkligen brinner för de fattiga och utslagna i världen. Peter har en hjärna man skulle vilja kunna titta in i. Vilken underbar humor och härliga kommentarer! Hannah är varm och en sån person man vill ha som bästa kompis =) Det var ett härligt gäng med tjejer från Skåne och Blekinge och så vi. Det var mycket skratt och härlig stämning, som sagt. Vad roligt det är att träffa människor från andra delar av Sverige och bara ha roligt, trots att man inte känner varandra innan.

De flesta av oss gick ut och badade i 40 gradig vedeldad tunna. Det var underbart! Minusgrader i luften, stjärnklar himmel, varmt vatten och att bara få sitta och mysa och prata med mamma, Åsa och Lovisa. Det är den stunden som är min favorit under de här dagarna. De här två dagarna kommer finnas kvar i hjärtat lääääääänge. Det var länge sen jag mådde så bra!!


Här är vi på väg och har stannat för fikapaus. Åsa tog egen bil, men vi möttes upp vid Gekås.


Lunch, shoppingkit, Hannah och Liv, grillning och badtunna.

På tisdagen gick vi och handlade det sista vi ville ha och sedan åkte vi hem och som jag sa i förra inlägget så tog resan - i åktid - 9 timmar. Vi åkte därifrån 10:30 och Seth och jag var hemma ca 21:30. Seth har varit hos farmor på hennes jobb. Hon är lågstadielärare så han har gått i skola och var superduktig och stolt.

Nu ska jag läsa en bra bok jag håller på med och vänta på att Stefan kommer hem från jakten. Tyvärr?? sköt han inget, men hans jaktkompis sköt en bock, så lite kött är med hem.

Kom ihåg att du är värdefull!!


Kommentarer
Postat av: designhappens

Låter som härlig dag på Ullared och med mysiga människor! Så rätt att just ni vann detta! Kram Maria

2010-10-13 @ 20:31:15
URL: http://designhappens.blogg.se/
Postat av: Zara

Hej!!

Tack för trevliga dagar!

Visst hade vi roligt & mysigt!!

Skönt att resan hem gick så bra..

Kram Zara

2010-10-13 @ 21:30:48
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Mummen

Visst hade vi det mysigt och roligt

Kram

2010-10-14 @ 18:22:37
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kyckling som är så gott. :P

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-14 @ 23:36:49
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0