Barnen

Idag har jag gått och sjungit på denna sång. Jag sjöng den på Esthers barnvälsignelse innan vi flyttade från Avesta. Den är så vacker:

Himlen måste sakna en ängel 

Förr så var jag alltid på väg.
Jag försökte fånga en dröm,
och jag trodde jag visste vad jag ville ha.
Du har väckt mig ur min sömn.
Plötsligt så var världen helt ny,
allting stanna’ upp när du kom.
Och jag såg dig och visste av hela min själ
att nu börjar allting om. 

Himlen måste sakna en ängel.
En finns här hos mig, och vilar i min famn.
Himlen måste sakna en ängel.
Han ligger tätt intill mig, så trygg på min arm.
Kan det vara sant att jag får älska dig?
En av himlens änglar har landat hos mig. 
 

Gryningsljuset smyger sig in,
finner ro i ditt andetag.
Och jag inser med ens att jag väntade en
evighet just på denna dag.
Plötsligt slår du upp dina blå,
styrkan i din blick gör mig svag.
Och helt utan att döma så ser du på mig,
och så börjar våran dag. 
 

Text & musik av Linn Wågberg.

Jag tänker på Seth när han var liten, jag tänker på de barn som finns i min familj. Vilken skatt vi fått att förvalta! Jag tänker förstås också på Silas och saknar honom. Men mest är jag bara tacksam för alla barn som finns i min närhet. Små änglar, som är vår framtid. Jag ber att Gud hjälper oss att ta hand om dem på bästa sätt!

Jag tänker också på de barn i Afrika, som dör för att de inte har något att äta. Och här lever vi i överflöd. Gud var med de barnen och hjälp oss att se hur vi på bästa sätt kan hjälpa dem!
Att skänka pengar är ett sätt. Det känns fjuttigt, men det är iaf att göra något...

Nu ska jag mysa med min egen skatt, Seth. Stefan är på Klacka ikväll, så vi får klara oss själva, Seth och jag, men så är det ju då och då och det går ju bra :).

Kramar


Kommentarer
Postat av: Kristina

vilken underbar sång. Finns den insjungen ngnstans så man kan få höra melodin eller kan du sjunga in den o lägga ut den på youtub?

Barnen är vår glädje, just nu så tomt efter sonen som är på läger jag vet att han har det bra men jag saknar kramarna och orden jag älskar dig mamma som han är så frikostig med. tack för de fina orden på min blogg.Jag kan egentligen inte fatta att vi inte känner varann, för du känns så verklig som vän. Ha en bra dag kram Kristina

2011-08-10 @ 13:33:16
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Johanna

Den sången är fin! En tjej i vår kyrka sjöng Linn Wågbergs Prins Noel på Oskars barnvälsignelse, jag älskar den sången.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0