Jul 2011! Ett lååångt inlägg

Hej ute i stugorna!!
Har ni klarat er bra under stormen? Vi hörde den inatt och såg många nedfallna träd när vi åkte hem idag, men allt har gått bra! Det är så roligt att åka iväg, men oj vad skönt det är att komma hem!

Vi har haft en bra jul med kusiner, svåger, svägerska och farmor. Barnen har lekt och Seth har vi inte sett mycket av. De leker så otroligt bra ihop, en sexåring, en åttaåring, en tioåring och en tolvåring. Jona, som är tolv, har mycket Star Wars lego till Seths glädje, så de har lekt mycket med det. Eller så har Seth lekt med tjejerna. Och ibland alla fyra tillsammans. Julen har verkligen gått i lugnets tecken...

Jag uppskattar så mycket när jag kan ta mig tid att läsa i lugn och ro. Du som följt mig ett tag vet att läsning är ett av mina bästa sätt att koppla av. Så jag är lycklig över att ha fått tid till detta under julen. Vi har förstås ätit gott och umgåtts mycket också.

Här kommer bilder från helgen.

När vi kom ner i fredags em/kväll fick barnen pynta granen:





Efter en del om och men kom barnen i säng och det såg ut såhär i vårt rum:

Liten tomte sover skönt. Men han vaknade första gången runt 01 och frågade om han fick kolla i sin strumpa...


Runt 06 tiden vaknade han för kanske femte gången och fick ääääntligen kolla i sin strumpa :)

När alla barnen vaknat var det full fart, förstås.

Mina och Seth skrattar åt den sjungande och dansande granen.

På julaftonsförmiddagen åkte vi till kyrkan och tittade på krubban och lyssnade på en härlig barnkör och en rolig präst. Sen var det dags för julmat...

Smaskens.



Jona har en sånhär. Coolt, tyckte Seth. Jona är liksom idolen...
Star Wars lego och annat tekniklego, som de lekte mycket med.


Svåger Christian och jag väntar på julklappsutdelningen...


Seth hade önskat sig, och fick spelet Diamanten, bl a...

Det var svårt att sova natten till juldagen också, eftersom det vankades födelsedag. Sex år blev vår lilla herre, minsann. Stort!!! Han vaknade tidigt igen, förstås. Men efter ett tag kom alla och sjöng och firade honom.





Tårtan, som vi köpte i Örebro blev tyvärr lite tilltryckt i bilen, så vi hade på lite ny grädde... och sex ljus satte Seth själv dit.




Efter mat -köttfärssås och mackaroner var beställt - och glass och godis, ville barnen spela upp en teater de själva hade gjort :) Det var en gran, en mördare och hemliga agenter... Spännande!


Underbara barn!!


En nöjd och glad sexåring!!

Idag har vi inte gjort så mycket, mer än att åka hem. Vi har även tittat på Kung Fu Panda 2, som Seth fick i julklapp och har ätit och tagit det lugnt! Imorgon jobbar jag igen. Är inte jätteladdad om jag ska vara ärlig, men det brukar ju gå bra när man väl är där.

På väg hem såg det ut såhär:

Alldeles grönt och åtta grader varmt... Förra julen såg det ut såhär:

Lite skillnad kanske...


My love och jag har haft en bra jul!!
Jag hoppas du också haft det bra och har kunnat njuta av denna korta ledighet och att du har ledigt lite till :). Jag är ledig tors och fred, tack och lov!! Stefan är ledig tis och ons, så Seth får en veckas jullov han också!

Tack för att du finns!

Kommentarer
Postat av: Cissa

Vilken härlig jul ni har haft och stort grattis till er store kille lite i efterskott.



Diamantenspelet verkar vara årets julklapp! Både Theo och två av hans kompisar har fått det. ;-)



Jag kommer ihåg era bilder från förra julen. Usch vad man saknar snön!



Ha det gott, trots jobb! Själv är jag faktiskt ledig till den 10/1! Underbart!



Kram!

2011-12-27 @ 09:11:19
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0