Julkonsert

Så var då dagen kommen (igår alltså)... Denna julkonsert som jag tjatat om att jag vill vara med på. Jag är fortfarande hes, men det gick bra att vara med. "Jul jul", som jag skulle sjunga melodin på fick jag hoppa över. Petra hoppade in istället för mig och det var bra det. Däremot kunde jag vara med och sjunga "Silent Night", med en grupp på sex personer. Tre stämmor och vi var två på varje. Jag kunde även ta mitt solo, som gick rätt så lågt.
Det var så roligt!!! Vi var många och med fullt komp och blås. Vilken stämning och så bra det lät!!! Hela dagen övade vi och på kvällen var det dags. Kyrkan var i stort sett full och det var härlig stäming. Oh, så roligt det var. Jag önskar vi kunde göra en konsert till :)
Här kommer lite bilder som Stefan tog under kvällen. Vi har inte den bästa kameran att ta med när det är mörkt, men men...


Johannes och Cilla hälsar välkomna.


Några sånger sjöng vi från "första trappan" , så vi kom närmare publiken.


"Silent night gänget"


Jag sjunger en svensk version på "Breath of heaven".

I början av konserten hade vi svart "bas" och vitt, grått eller silvrigt upptill. Efter halva konserten var vi alla helt svartklädda.

Idag har vi varit i kyrkan igen. Robert och jag sjöng och Stefan predikade. Så nu är vi trötta och tittar på skidskytte. Lagom hjärnkapasitet används :)
Hur har din helg varit?
Hoppas du haft det bra!!!

Kommentarer
Postat av: Petra

Min helg har varit fantastisk!=)Har sett dodai konserten en gång förut och tyckte det var riktigt bra!!

2011-12-13 @ 08:39:42
URL: http://petrasandellsliv.blogg.se/
Postat av: Kristina

vad roligt att du kunde vara med. Jag ska sjunga med min kör på söndag då vi har konsert.Det är verklgien ngt spec att få sjunga julsånger

kram

2011-12-13 @ 12:51:45
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Skrivmoster

Nu har jag varit på två julkonserter! En med Christer Sjögren (vinst) och en i vår kyrka med kyrkans kör och solister. Jättefint båda två! Skulle ha varit roligt att få höra dig med sjunga!



Hoppas allt är bra. Jag är inne och läser men är dålig på att skriva. Du finns kvar hos mig ändå.



Ha en fin fortsättning på advent! På måndag blir det liv i luckan hos oss för då kommer barnbarnen!

Så underbart! Kram och ha det så gott!

2011-12-13 @ 18:46:38
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0