Akuten tur och retur - gånger 2

Igår kväll skrev jag ett långt inlägg om vår dag, men blogg.se hade driftstopp så allt försvann. Skrutt! Så här kommer en kortare version på vår dag igår.

Seth och jag åkte och handlade flera byxor till honom, eftersom han var i trängande behov av lite större kläder. Frida mötte upp och och vi åt årets första semla tillsammans :D


I Plushuset finns en fyrhjuling man kan "åka" på. Seth hade med sig egna pengar och stoppade i en tia och körde.  Frida hakade på Seths förtjusning att "lipa" på kort.

Efter det åkte vi och storhandlade, Seth och jag. Sen var det hög tid för en sen lunch. När jag gjorde iordning den åkte Seth runt på sin bil och Gandalf fick hänga med, varken hon ville eller inte...


Seth och Gandalf.

Helt plötsligt fick Seth utslag i hela ansiktet, det gick på bara en minut från första utslaget syntes tills hela ansiktet var fullt. Jag ringde mamma, som jag alltid gör när jag blir rådslös. Hon tyckte jag skulle ringa 1177 eftersom det var i ansiktet. Jag gjorde så och de skickade oss till akuten med orden att om han får det i munnen och får andningssvårigheter så måste jag ringa 112. Vi åkte in och när vi stod hos sjuksköterskan som tog emot oss spred sig utslagen ner på halsen och runt öronen och de var jättevarma. När vi efter lååååååååååång tid fick träffa doktorn hade utslagen lagt sig, förstås. Han tittade lite i munnen på Seth och lyssnade på hjärtat och så fick vi åka hem, eftersom utslagen lagt sig. Han var fortfarande röd, men mer som en rodnad.
Vi åkte hem och hämtade Stefan. Då började utslagen komma tillbaka i ansiktet, öronen var röda och varma, armarna, ljumskarna och magen började också fyllas på. Så jag ringde 1177 igen och vi fick åka tillbaka till akuten ett par timmar efter att vi lämnat den. Denna gång fick Seths DVD följa med, eftersom det inte är jätteroligt att vara fem år och sitta och vänta på doktorn. När vi träffade doktorn denna gång var Seth illröd där utslagen var. Han fick två olika mediciner som han så duktigt tog. Om det kommer tillbaka idag ska vi in igen och få mer medicin. 

Seth har ju haft nässelutslag, som det troligvis var, förut, men aldrig så mycket i ansiktet och det var ju därför han behövde medicinen för det kan vara farligt om det går in i munnen. 

Vi hann precis hem till Fångarna på Fortet där vi satt och myste och åt varm smörgåstårta, popcorn och bilar.
  

Mina killar...

I slutet av Fångarna på Fortet var Seth riktigt trött och la sig på Stefan. Gandalf gjorde honom sällskap. 


Visst ser det lite mysigt ut?

Vi bäddade en madrass som vi la bredvid min säng som Seth fick sova på i natt. Jag ville ha lite koll på honom under natten, eftersom han fortfarande hade utslag lite här och där när han somnade. Nu verkar det som om allt är borta och det är skönt.

Det var på det stora hela en bra dag igår. Det var skönt att Stefan kom hem och kunde vara med andra omgången till akuten och att vi fick en härlig familjekväll!

Nu önskar jag dig en skön söndag. :D

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas att han inte får mer besvär av utslagen!

Postat av: Bonnfrua

Hmmmm, kan det ha varit ngt i semlan som gjorde att han reagerade??? Mystiskt!

2011-01-23 @ 10:02:09
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Cissa

Usch, det är läskigt det där med utslag! Kan ju verkligen vara allt eller inget. Jag hoppas verkligen det var det sistnämnda och att han slipper dem i fortsättningen!



Kram

2011-01-23 @ 10:46:55
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Nämen usch! Vad otäckt! Men skönt att det slutade väl ändå :o) Ville också tala om att det finns två förväntansfulla barn här hemma som inte kan sluta tala om för allt och alla att; "I maj så kommer våran bebis...och sen kommer vår kusin, han ska flytta hit!" ;o) Sötisar!!



Kram på er

2011-01-23 @ 11:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0