Lek och Bus

I morse/förmiddags fick jag ett  sms om att tre av Seths dagmammagruppskompisar var på väg till Lek och Buslandet här i Örebro tillsammans med sina mammor. Vi låg kvar i sängarna, eftersom jag fortfarande inte är helt pigg med liiiite feber och förkylning. Men vi tänkte att vi självklart åker dit med Seth så han får träffa sina kompisar!! Han blev så glad när vi berättade det för honom att han bara gapade och sedan började han dansa. Han pratade konstant på väg dit - förstås :)

Vad coolt det är med barn som bara glatt säger hej till varandra och så leker de och man ser knappt röken av dem. Underbart. De har dessutom väldigt goa och trevliga mammor, så vi hade roliga timmar där på Lek och Buslandet. Jag är bara så täppt i huvudet så jag hör allt som i en bubbla, vilket blir lite märkligt när det är så mycket ljud som där...

Jag tog lite kort, men de blev mörka och suddiga... men men håll till godo :)


En favorit hos Seth. Han har ont i fötterna efter att ha trampat runt så mycket på den idag.


Seth och Ida som är på väg uppför en "vulkan".


Ett band med barn på väg uppför vulkanen. Seth, Ida, Moa och Alice.


Seth på väg ner. Han gjorde sig lite illa på handen, eftersom det brände när han höll den mot materialet som han åkte ner på. När jag frågade hur det gick, så han bara "Det gick bra, jag brände mig bara på lavan lite..."

De fick spela lite lasergame... Här lyssnar de koncentrerat på vad instruktören säger.



Här är de redo att gå in och fightas mot de i grön väst. Ja, ni ser att en av tjejerna är en riktig teaterapa ;)



Vi fick en oplanerat bra dag idag!!! Seth pratar ju ofta om sina vänner i Avesta och dessa tjejer har han växt upp tillsammans med hos dagmammorna och alltid fungerat bra ihop med.

Minns ni detta kort från Knatteloppet i maj innan vi flyttade:

Härliga tjejer och kille!!! 

Tack för en underbar dag!!!

Kommentarer
Postat av: Kaela

Härliga glittrande gåvor - dessa oväntade dagar - när allt blev så bra.



Hoppas din förkylning ger med sig snart.

Inte kul att vara förkyld!



Kram!

2011-07-24 @ 11:02:21
URL: http://kaela.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0