Marknadsafton.

Oj, vad skönt och ljuvligt det är att kunna cykla till jobbet. Jag har alltid pendlat från det jag gick gymnasiet tills nu! Det är underbart att slippa det, även om jag hela tiden sett fördelar med att pendla också.

Idag på jobbet var det någon som berättade att det är marknad i Örebro ikväll. Så Seth, jag, Therese och Alva gav oss ut nu ikväll och köpte remmar, foppatofflor och klubbor. Väldigt unikt va?! Ha ha, men mysigt var det. Eftersom vi bor precis i centrum kommer vi nog ha underhållning och musik till sent ikväll. Alla affärer och marknaden är öppna till 22. Hoppas Seth somnar ändå, men med tanke på att han sov sig igenom åskan i tisdags, så borde han göra det.

Måste bara berätta om när jag kom hem idag från jobbet. Jag sa hej till Seth och Stefan (som jag bara mötte i dörren innan han for iväg) och då sa Seth: "Mamma, du måste ju ge Frodo och Gandalf lite kärlek också!" Ha ha.
På tal om att vi bara möttes i dörren, Stefan och jag. Vi har ju inte någon barnomsorg för Seth förrän i augusti så jag jobbar dagar och Stefan kvällar. Jag har nog berättat det förut. Vi konstaterade idag, när vi pratade på telefon att det är eländigt trist att gå om varandra på detta sätt. Vi försöker komma ihåg det viktigaste att informera varandra om och hoppas att vi inte missar något. Nu är det bara i tre veckor det ska vara så, men ändå. Tänk de som har det så ofta. Hur orkar man!? Men som sagt; för oss är det bara två veckor till och sedan är Stefan ledig!

Nu ikväll har jag haft en konsert även här inne i lägenheten och inte bara utifrån gatan. Jag gillar nog den här inne bättre :)



Kommentarer
Postat av: Susanne

Här har det också åskat något hemskt. Nu de sista dagarna har det mest regnat dock, men varit varmt iallafall, det är huvudsaken tycker jag. Visst är det spännande att flytta till en ny stad!! Kul med marknad och extraöppet! Nåt sånt har vi nog inte här, synd!

2011-06-10 @ 11:21:23
URL: http://www.spelafela.se
Postat av: Susanne

Förresten, visst har du en länk till min blogg här? Jag har flyttat den, så ändra till den nya!

2011-06-10 @ 11:22:33
URL: http://www.spelafela.se
Postat av: Bodypalace

så trevligt =)

2011-06-10 @ 11:53:28
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0