Bilder, lägenhet och Statsparken

Nu är jag här igen! Idag blir det en hel del bilder. Vi har inte Internet än, men jag har kopplat ihop telefon och dator så några bilder gick att ladda upp :)

Vill börja med att visa en bild från förra söndagen som jag tycker är mysig!


Victor och Jacob med Seth och Emilia på axlarna.

Det känns som att sista veckan bara försvunnit i lådor och uppackning :).
I onsdags var ju Seth och jag hos Lovisa och barnen och jag satt med Molly i knät. Mmmm, jag vill ta med henne hem hi hi, men jag fick inte det, konstigt va?!

Mollypluttan!

Nu undrar kanske du hur det har gått med katterna. Jo, det går hur bra som helst! De är lugna, harmoniska och mysiga! Och vi är överlyckliga för det!!! Det dåliga är att de börjat fälla hur mycket päls som helst, men det braiga är att de inte har med sig djur eller insekter hem. Jag har inte fått ett enda bett sedan vi flyttade. SKÖNT!! 


Frodo i en av lådorna jag packar upp.


Gandalf ligger och päser på min brudkista jag fick när jag fyllde 15 år! (Pappa har gjort den.)

Härom dagen kom Therese, Erik och Alva hit med lunch till oss! Vilka härliga vänner va? Det uppskattades kan jag säga :) I söndags var det välkomstmöte här i Örebro. Det är skönt att vara på plats. Min vän Johanna och hennes "team" hade hand om sången och de gjorde det så bra!!! Johanna har varit anställd i kyrkan som musikansvarig, men slutade tyvärr nu. Hon frågade om jag ville sjunga något på mötet också och det ville jag ;). Robert spelade och det var fantastiskt roligt att få sjunga med honom igen. När vi bodde i Örebro förra gången sjöng vi mycket ihop och det är som att ingen tid har gått alls när vi sjunger och spelar tillsammans igen. 


Robert vid flygeln, jag sjunger och Johannas rygg är med :)

Seth har varit trött på kvällarna, förstås. Det är ju inte konstigt, med tanke på värmen och att allt är så nytt. Han har dessutom varit uppe lite längre än vanligt, men han är ju ledig så det gör inget. Igår såg det ut såhär när jag kom in i sovrummet:

Frodo håller Seth sällskap...

Idag blev vi medbjudna till Statsparken av Thomas och Johanna. Det var så skönt att komma ut efter en heldag i lägenheten. Seth fick följa med Lovisa, barnen och några vänner till dem till en sjö i närheten, så han var trött och glad när han kom hem på eftermiddagen. Stefan och jag passade på att sätta upp tavlor, lampor och lite annat som det behövde borras i betong för att kunna sättas upp. Vi plockade också ut hela Seths rum för att kunna börja slipa och göra underarbetet innan tapetseringen. Han valde jättefina tapeter förresten. Det kommer bli jättefint, men det kommer nog också ta sin tid att få det gjort, eftersom jag jobbar dagtid och så fort jag kommer hem går Stefan till sitt jobb... Ja, ja, vi ska nog få ihop det. Igår var lägenheten fin, men nu står det grejer överallt igen, eftersom allt som vi stoppat in i Seths rum, nu ska stå på andra ställen i lägenheten. Ja, ja, det är ett riktigt i-landsproblem :)
Nu tillbaka till Johanna och Thomas. Det var skönt att komma ut i naturen. Vi spelade Kubb och pratade. Jättemysigt.


Seth är glad under Kubbspelet. Det var vår familj mot Johanna och Thomas... De vann tre av tre gånger. Ha ha, de var helt klart bättre än oss!

Detta blev ett rörigt inlägg. Jag brukar ju berätta om mina känslor kring saker och ting också, men jag har svårt att definiera vad jag känner just nu. Det är skönt att vara på plats samtidigt som det är sorgligt att vi flyttat från Avesta. Samtidigt har jag varit så fokuserad på att få lägenheten bebolig innan jag börjar jobba, så jag har inte känt och tänkt så mycket. Dessutom börjar jag mitt nya jobb imorgon, så det händer mycket hela tiden. Det ska bli jätteroligt att gå till jobbet imorgon. Jag ser faktiskt fram mot det, men lite läskigt är det också. Det är nytt system och organisation att lära sig, men det ska nog gå bra!

Hoppas du haft en skön helg!!!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Kristina

oj vad mkt som hänt.det är inte konstigt att du inte hunnit sortera alla tankar och känslor. När man inte har tid blir de ofta förvisade till ngn annan plats, men du vet ju det o kommer plocka fram dem när tiden är inne. Ber att du ska få en bra ingång på ditt nya jobb och att du ska känna att Gud går med dig. Kramar Kristina

2011-06-06 @ 23:11:26
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt att du sjunger med Robban igen! Favoriter i repris! ;)

Stor kram till dig och er!

2011-06-09 @ 09:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0