No one else could

Hej min vän.
Jag ligger faktiskt redan i sängen för jag har fått migrän. Det är inge roligt. Jag brukar inte ha det så länge och det är ju skönt. Det finns ju de som kan ligga till sängs i flera dagar, men det har jag aldrig gjort. Som mest har det varat i två dagar för mig. Jag har börjat bli ljuskänslig så jag ska lägga ner datorn, men ville först skriva några rader.
Har du följt Melodifestivalen? Du som känner mig vet att jag ÄLSKAR detta jippo. Det har jag gjort sen jag var liten och började få sitta uppe och titta på det, vilket var i början av 80-talet. I år tycker jag inte att sångerna varit så bra, men så köpte jag skivan och jag tycker att helheten är bättre än förra året, nu när jag lyssnat på skivorna. När förra årets festival spelas i bilen trycker jag bort ungefär varannan sång, så är det inte i år. En av mina absoluta favoriter, som jag också fastnade för från det att jag hörde den är Sebastians No one else could. Den har vettig text, vilket inte är jättevanligt i Mellosammanhang. Dessutom gillar jag hans röst och ja, hela sången. Såhär är texten:

You see, there are times when the doubts get to me
There are days when my mouth just won't speak
When the world seems to love that I'm weak, that I'm weak

You'd always come through, you'd always stayed true
When no one else would
You'd die for my sins, you'd fix everything
When no one else could
And I'd always believe you'd be covering me
When no one else would, no one else could

You know, there are feelings that I never showed
I have fears that nobody will know
There is sadness that grows from below
But I know

You'd always come through, you'd always stayed true
When no one else would
You'd die for my sins, you'd fix everything
When no one else could
And I'd always believe you'd be covering me
When no one else would, no one else could

(That no one else, like no one else)
When nothing works and nothing fix and nothing turns out good

You'd always come through, you'd always stayed true
When no one else would
And I always believed you'd be covering me
When no one else would

You'd always gone through, you'd always stayed true
When no one else would
You'd die for my sins, you'd fix everything
When no one else could
And I'd always believe you'd be covering me
When no one else would, no one else could





Har du någon favorit i årets Mello??
Nä, nu ska jag dra av datorn och vila mitt huvud.
Kram





Kommentarer
Postat av: anonym

låten med eric saade popular tycker jag är bra. Jag undrar om du har skrivit blogg före 2008. Skulle vara kul att läsa. Det intressant att läsa din blogg.Hoppas att du får en välsignad dag.Kramar från anonym.

2011-03-08 @ 06:38:00
Postat av: Anna

Jag har (helt otippat för mig) fastnat för The Moniker - Oh my God. Brukar inte gilla sån typ av bidrag, men.. på nåt sätt så har den satt sig. Jag blir glad av den. Så så kan det gå :-). Gillar också detta mello-jippo och missar det aldrig. Hoppas du piggat på dig. Kram Anna

2011-03-08 @ 08:49:54
Postat av: LeenaMN

Ojdå, det var verkligen en bra text... inser nu att jag inte lyssnat så noga på den.

Krya på dig från migränen!

Gvd

Leena

2011-03-08 @ 11:42:11
Postat av: Cissa

Fy vad trist med migrän! Men skönt ändå att den är relativt lindrig. Linnea har en variant som är konstant, bara mer eller mindre :-(



Jag har tyvärr aldrig lyckats fastna för det här melodifestival, inte ens när jag var yngre. Jag kan titta om jag är i ett sällskap som tittar men jag har nog aldrig kommit på tanken att sätta på det själv. Och nu för tiden tycker jag bara att det är rörigt med alla deltävlingar, andra chanser och finaler så nu har jag nog gett upp helt ;-)



Så jag kan nog inte säga något om låtarna men den här "Popular" hör vi dagarna i ända här om än i Theos tappning... ;-)

2011-03-08 @ 20:31:13
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0