Svar och färg

Här kommer lite svar:

Jo, vi flyttar till Örebro den 28/5. Vi kommer tillbaka för att vara med på avslutningen för all barnverksamhet i kyrkan som är på söndagen. På måndagen skriver vi över huset på köparna och sedan åker vi till Örebro för gott... Stefan kommer jobba i "Elim", som är pingstförsamlingen i Örebro. Jag har fått jobb som kurator, vilket jag är riktigt glad för. Jag har Steg 1 utbildning och vill så gärna arbeta med samtal och en del av mitt jobb kommer vara just samtal! Vi har bott i hus i fyra år nu, men vi valde att hyra lägenhet i Örebro istället. Det känns jättebra, förutom att Seth inte har någon trädgård att gå ut i och inte kan ha sin studsmatta. Mamma och pappa ska ha hans studsmatta, så den finns ju kvar iaf! Vi kommer bo väldans centralt och runtom i stan finns det ju parker och grönområden och en å, så vi har ju iaf platser att gå ut till! Katterna kommer följa med. Det är inte särskilt schysst mot dem att bli innekatter nu, men vi kommer försöka för Seths skull. Förändringarna är jobbiga ändå och att då ta ifrån honom hans älskade katter är ingen bra idé... Stefan kommer ha ca 150 meter till sitt jobb. Jobbigt för honom, eller hur??? Seth och jag har 1.3 km till skola och jobb, som ligger bredvid varandra. Vad skönt det ska bli att kunna cykla och gå till jobbet. Så länge jag har jobbat så har jag pendlat minst tre mil och som längst sex mil enkel väg.
 
Gällande mors dag så kan jag inte minnas annat än att jag alltid blivit firad på den, sedan jag blev gravid med Seth. Jag minns inte hur det var 2009, men jag vet att Stefan aldrig glömt, för det hade jag kommit ihåg :) I år är det lite mer problematiskt, eftersom vi flyttar den 28:e och den 29:e är det mors dag. Vi kommer ju knappt ha packat upp något och definitivt inte ha något fika där på morgonen, som jag så gärna vill ha när jag blir firad för något... Men jag överlever nog det :D även om jag älskar att bli firad och att fira allt som går att fira. Ha ha, mycket "fira" i de två sista meningarna :).

Nu en fråga till dig:
Jag funderar på att bli mörkhårig igen. Jag var blond när jag var liten, blev allt mörkare och är i stort sett brunhårig nu. Jag har varit ganska ljus i nästan två år nu och trivs bra med det, men jag funderar ändå på att bli mörk igen. Vad tycker du??


Ljus...


Mörk...

Nu ska jag sova för förra natten sov jag bara 3-4 timmar. Är ganska trött just nu.
Ha de så gott, min vän!!!


Kommentarer
Postat av: Annika

Tack för svaret.Det betydde mycket.Gud välsigne er. Kram från Annika.

2011-05-17 @ 23:29:21
Postat av: Annika

Du passar bra i ljust.

2011-05-17 @ 23:31:25
Postat av: Matilda

Hej Mia! VIlle bara säga att jag följer din blogg och blir alltid glad och uppmuntrad av den:) Du är en fin människa! Jag/vi hoppas ni ska få det jättebra med flytt till Örebro. Kanske vi kan stöta påv arandra där?

Mörkhårigt är sjukt snyggt tycker dessutom jag!

Matilda Hallman

2011-05-18 @ 00:26:08
Postat av: Stina

Det är svårt att välja men när jag träffat dig som mest har du varit mörk och är väldigt snygg i det. Allt pryder en skönhet vet du ;)

Kramiz Stina

2011-05-18 @ 15:05:18
Postat av: Minna

Mörk :D

2011-05-18 @ 21:00:03
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: Kristina

när jag började läsa din blogg så var din bild mörk så för mig är du mörk. Tänk att du oxå älskar att bli firad det gör jag med, allt som går fira ska man fira tycker jag.Livet blir lite roligare då.

Ber att er flytt ska gå bra och att ni ska få känna att Herren går med er. Kramar i natten Kristina

2011-05-18 @ 23:43:45
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Skrivmoster

Jag tycker att du är söt i både ljust och mörkt... men välja kan jag nog inte göra! Tror att du själv känner vad du trivs bäst i!



Hur många gånger tror du inte att jag flyttat som pastorsbarn? Det är kanske ändå inte så ofta numera som det var då... Önskar er allt gott och att ni ska finna er väl tillrätta och komma in i en härlig gemenskap!

Kram!

2011-05-19 @ 16:24:53
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0