Vaccination

I förrgår tog Seth en vaccinationsspruta och det gick bra. Stefan var med och efter sprutan åkte de och köpte glass, så Seth var så glad när jag ringde och frågade hur det gått :D.
Igår förmiddag satt jag på ett möte med flera vårdgrannar och hade förstås inte min telefon påslagen. När jag kom till jobbet berättade sekreterarna att Stefan försökt få tag på mig för Seth var sjuk. Oj då. Han fick hög feber och värk i kroppen av vaccinationen. Stefan hade inte möjlighet att hämta Seth för han var ute i skogen och red islandshäst med sina arbetskompisar. Jag fick veta att Lina hade åkt och hämtat Seth. Wow, vad snällt. Jag ringde Lina och frågade om jag skulle hämta Seth, men eftersom jag skulle ut med mina arbetskompisar och bli lite avfirad på eftermiddagen tyckte hon det var onödigt och att hon kunde ha Seth tills Stefan hämtade honom. Underbart med såna vänner, eller hur!!! Då fick Simon och Seth träffas och leka lite innan vi flyttar, så det blev ju jättebra, även om Seth inte var så pigg. Jag förstod det som att de tittade på tecknat Star Wars, så det var Seth väldigt nöjd med ;)

Idag mår han bättre, men har fortfarande hög temp och är hängig stundvis, så vi är hemma. Stefan är på en obligatorisk utbildning (som han även behöver i Örebro) så jag är hemma idag. Om vi behöver vara hemma imorgon också, så får Stefan komma hem, för jag måste få avsluta på jobbet imorgon.


Såhär ser armen ut idag. Röd, varm och lite svullen. Det gör ont också, stackarn...

Igår var vi ute med mitt jobb och det var supertrevligt!! Vi började med en cykelorientering, med rebusar och frågor. Riktigt roligt!! Sedan avslutade vi på Kapellbackens krog i Fagersta och åt mat och umgicks. Jag blev avfirad och en kollega som snart fyller 50 år blev firad. Jag fick bl a påskmust, godis och ett presentkort på Akademibokhaneln. Jag tror de vet vad jag gillar ;)... Det var riktigt roligt, men förstås sorgligt också!
Från min kollega - med familj - som åker med mig på morgnarna fick jag ett jättefint halsband av Lilla Lisa design. Jättefina smycken med dalahästar!


Visst är det fint!?

Nu är månadens räkningar betalade och jag ska gå och kolla vad som är kvar att packa ner, så kan jag ta det lite lugnt sen. Stefan gjorde nästan klart allt igår när jag var ute med jobbet. Gissa om jag blev glad?! På lördag går flyttlasset!

Oh, måste berätta en sak till... Seth gillar ju Eric Saade och sjunger ofta på "Manboy" och "Popular". Imorse vaknade jag till:
"I will be populör, I will be populör, Im gonna get there Populör. MMMM whantch ju girl, mmm whantch ju girl. Mmm get there populör. Manboy, manboy, ju can call me manboy, nisse hisse kosche posche..." Ha ha, han blandar friskt och hittar på egna ord. Underbart!

Ha en go dag!!


Kommentarer
Postat av: Minna

Fy vilken svullnad man riktigt ser hur ont det gör. Saade är mycket populär här också och alla tre sjunger och dansar till manboy och popular på sina egna sätt. Så sött!

2011-05-26 @ 11:06:56
URL: http://tjejmamma.blogg.se/
Postat av: Cissa

Oj, stackars Seth! Hoppas att han mår bättre snart! Är det från vaccinet så brukar det ju gå över väldigt snabbt.



Vad härligt att bli så avfirad! Sorgligt men härligt.



Här är det Saade-feber också. Theo var på en kompis kalas i söndags och detta med lekar föll platt till marken när någon lyckades få på en inspelning från melodifestivalen på TVn. Det blev disco och allsång istället ;-)

2011-05-26 @ 11:24:26
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: mummen

Sötpojken, han är ju sååå härlig.

Kram

2011-05-26 @ 18:31:23
URL: http://mummen.blogspot.com
Postat av: Kristina

Usch vilken reaktion Seth fick, inte kul. Hoppas han är bättre idag. Sorgligt o vemodigt med avtackningar o roligt att man varit uppskattad. Hoppas allt löser sig praktiskt och att ni får en fin ingång i Örebro

Kram Kristina

2011-05-27 @ 11:22:16
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Skrivmoster

Stackars Seth - det var väl onödigt att han skulle få en sån reaktion. Hoppas det är bättre nu.



Kul med hans "sångstund" på engelska/svengelska...!

Gulligt!



Hoppas att allt funkar bra nu. Snart är det dags att åka för er. Ha det riktigt bra!!

Kramar !

2011-05-27 @ 13:03:28
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: Marie Breskic

Usch vilken reaktion på vaccinet! Bra att det brukar gå över på ett par dagar.

2011-05-27 @ 19:38:00
URL: http://utrikesmarie.blogspot.com
Postat av: Kaela

Skickar många varma tankar idag - flyttdagen!

Stackars lille Seth. Hoppas han mår bättre nu och att han kan uppleva allt spännande som finns när man flyttar.



Kramar!

2011-05-28 @ 20:58:20
URL: http://kaela.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0