Stockholm och Romeo och Julia

Hej igen!
Nu är vi hemma igen - och har varit sedan i eftermiddags. Wow, vilken helg!
Jag måste säga att har du möjlighet att gå och se Romeo och Julia på Göta Lejon, så gör det. Jag älskar musikaler och har varit på några stycken och det är svårt att jämföra hur bra de är, eftersom de är så olika, men denna var världsklass. Det var mycket dans och oj, vad de kunde dansa och vilken koreografi! Det var mycket humor och det var länge sedan jag jag skrattade så mycket. Det var fantastiska skådelspelarinsatser av alla! Scenen var häftig och scenografin likaså. Jag kan inte nog lovorda denna musikal!! Så bra! Det är en upplevelse som liksom lever kvar i kroppen. Och det är inte någon "tjejmusikal". Den passar killar också!


På väg till Göta Lejon. Ursäkta den dåliga bildkvalitén...

På plats för en fantastisk upplevelse på Göta Lejon!!

Det var skönt att kunna ta det riktigt lugnt imorse. Vi satt länge och åt frukost ;). Det var så häftigt för vid frukosten stötte vi ihop med Cilla och Johannes, som också var i Stockholm i helgen och bodde på samma hotell. Så det blev en härlig frukost tillsammans med dem. Ja, jag vet att jag använder mycket superlativ, men jag är glad :D!

När vi kom hem skjutsade Marcus och Lovisa hem Seth och vi tog en fika tillsammans. Jag har snott några bilder från Lovisa för att visa lite från deras helg... Det är bilder jag fick mms:ade till mig under gårdagen.

Seth brukar aldrig använda pyjamas, men denna helg ville han visst ha sitt underställ som pyjamas. Understället var med eftersom grabbarna var på fotbollsmatch - ÖSK vs Helsingborg - utomhus under dagen.
(Jag har ju glömt att berätta att de har upptäckt varför Hugo svimmade flera gånger förra veckan... Han har epilepsi, gubben. Han har börjat medicinera och följs upp av läkare. Det är skönt att veta att det inte var något farligare och att man ändå kan få hjälp av mediciner. Samtidigt känns det hemskt att han har epilepsi... Flera av er tror jag har varit inne på Lovisas blogg och läst om detta.)

Till sist har de somnat allihopa...


Finaste Molly och Lovisa. Vad glad jag är att de finns i mitt liv!!

Seth var jätteglad och nöjd över helgen. Han var också ruggigt trött, så han var i säng kl 19, vilket egentligen är 20 i kroppen. Stefan och jag är också jättetrötta och ligger redan i sängen och ska titta på Vem kan slå Filip och Fredrik... Blir en skön avslutning på en skön helg! 


En suddig bild på mig och Mollybus.

Skulle vara så roligt att få höra vad du gjort i helgen! Gillar du musikaler?
Jag hoppas du haft en bra helg!!
Kram och tack för att du läser min blogg!!!

Kommentarer
Postat av: Cissa

Vad härligt ni verkar ha haft det i helgen, på varsitt håll! Själva har vi haft Theos kompiskalas i helgen, full fräs med glada, bowlande barn!



Jag älskar musikaler och opera och vi har ju fördelen att bo nära Göteborgs Operan där många bra verk sätts upp. Men just nu siktar vi på Phantom of the Opera med Peter Jöback i London, hoppas i alla fall!



Kram

2011-11-01 @ 00:11:42
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Kristina

Så glad jag blir att ni hade det härligt i Stockholm. man behöver sån där uppmuntran i det ibland vardagsgrå. Skönt att Seth oxå haft det bra. Fina bilder som sprider glädje Kram

2011-11-02 @ 22:29:05
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0