Hemma igen

Så är vi hemma i Örebro igen och har påbörjat en ny vecka. Oktober är skön, men november är lite mer trist. Det är mörkt, ofta regnigt och allmänt... trist. December - I love - då är det adventmys dagarna långa :). Trots att jag gillar oktober är jag så trött hela tiden nu. Antar att det beror på mörkret och att det alltid är så fullt upp i oktober. Stefan är borta mest hela tiden och det är okej, för det är så det är i oktober varje år, men jag blir ändå trött.

Vi hade iaf en väldigt fin helg hos mamma och pappa. Seth och jag pysslade lite och här är ett av resultaten. Seth gjorde Noas Ark:


Seth sover ofta med fötterna utanför täcket, precis som sin mamma och pappa :) Kunde inte låta bli att ta ett kort. När jag låg bredvid honom och läste en bra bok på kvällen och såg hans fötter, höll jag på att börja gråta av kärlek. Visst är det lustigt!?



På söndagen till lunch kom kusinerna Albin och Hanna. De lekte ute i morfars sandhög. De var byggarbetare, med hjälmar på och efter en stund kom de in och ville ha fika, eftersom de hade rast. Hi hi. Sen gick de ut igen.


Härliga barn!

Roligt att vi får träffas allihopa igen nästa söndag då det är barnvälsignelse för Mollybus. :)

Jag fick möjlighet att åka hem lite tidigare från jobbet idag och då var ju Stefan och Seth redan hemma, som de brukar vara  på måndagar, och vi fick en skön mysig eftermiddag tillsammans. Du vet, när man skrattar tillsammans och har det allmänt bra. Kvällen blev lite mer i tårar. Seth får läxa varje måndag. Den innebär bl a att läsa en bok, som han väljer i skolan och så ska han rita något ur boken och berätta lite grejer. När vi läst boken ville han rita med en gång. Det är bara det att han bryter ihop varje gång han ska rita, eftersom "alla andra" är mycket bättre på att rita. Lilla hjärtat. Han har liksom aldrig tyckt det varit särskilt skoj att rita utan vill hellre göra andra saker, men nu har han börjat jämföra sig med andra och vill också vara duktig. Nu är det så att han kan bra, men han ger upp innan han ens har försökt. Lik sin mor och far där med. Jag är sådan som vill kunna med en gång. Jag har bra tålamod i annat, men när det gäller att rita och skapa, vill jag kunna med en gång. Stefan likaså. Så vi har pratat om att man är bra på olika saker och tycker olika saker är roligt och att man alltid kan träna på det man vill bli bättre på. Jag tror det gick in.

Nu önskar jag dig en bra vecka här framöver!! Ta hand om dig och de som finns nära dig!Och kom ihåg att du är värdefull!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0