Tomtebygge

Hej hej i stugorna ute i Sverige. Jag hoppas du haft en bra dag!
Vi fick en liten annorlunda slutkläm på kvällen, men jag återkommer till det...
Inget särskilt händer här. Stefan är på Speedway i Avesta och kommer hem vid midnatt någon gång. Seth har köpt sig en stor bil i mekanolego, som han och jag börjat bygga på idag. Vi hann inte färdigt, för det tar ju väldig tid med sådant lego... Men roligt har vi när vi sitter med det tillsammans. Naturligtvis vill Gandalf och Frodo kolla till läget ibland och se så det går rätt till (läs, stryka sig mot det, lägga sig på det, nosa på det och mest vara ivägen),
 
Frodo kollar läget för att sedan lägga sig i...
 
...legolådan.
Nu till det där med vår slutkläm på vår kväll:
Helt plötsligt framåt kvällningen ringde det på dörren och utanför stod Theo. Det var sommarträff i kyrkan för ungdomarna och de hade en tävling där olika saker, man tar med sig, ger olika poäng. En pastor skulle visst ge ganska mycket poäng, så han ville ha med sig Steff, men han är ju inte hemma. Däremot lyckades vi samla ihop lite grejer här hemma som han kunde ta med, såsom en köttbulle, batteri, en orkide, en ros osv. Det visade sig att en tomte gav 20 poäng, så Seth tog på sig sina tomtekläder. En mamma och pastorsfru skulle visst ge rätt mycket poäng också, så vi följde med Theo till kyrkan. (Tur att vi just nu bor ca 200 meter därifrån). Så jag tror vi kunde dra ihop ganska många poäng till Theos lag. Lite orättvist mot de andra, men men, han hann först. ;) Det blir svårare att göra sånt när vi flyttat...
De är för goa ungdomarna...
Så lyckliga vi får vara som har så många olika människor i olika åldrar i vårt liv! Det är en välsignelse!
 
Ikväll ville Seth lyssna på "We will rock you", (vet inte var han lärt sig den) så just nu bloggar jag och lyssnar på Queen.
Kom ihåg att du är värdefull och tack för att du är med mig i min vardag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0