Fridens liljor

önskar jag dig denna kalla, snöiga dag. Jag älskar när det är kallt och snö (kanske inte om det är 30 grader kallt, men som idag, ca 10 minus). Det komiska är att jag är gift med en man som genuint avskyr snö och kyla. Han har hellre regn och tre plusgrader, än snö och några minusgrader. På riktigt!! Oj, oj, hur gick det till?
Jag kanske inte tycker det är jätteroligt att vara ute och gå och cykla när det yr snö och är tio minus, men i övrigt så är det gott!. 
 
Stefan ligger hemma i sängen och är genomförkyld fortfarande. Igår tittade vi på Sagan om ringen och idag Sagan om de två tornen. Så imorgon får det nog bli Sagan om Konungens återkomst. Det är roligt för mig att ha honom hemma, även om han tycker det är jobbigt att vara sjuk, förstås. Men dagarna går lite fortare. 
 
Ikväll var det Salt, barnkören Seth är med och sjunger i. Jag passade på att gå en sväng på stan och köpa strumpor till honom. Bra att passa på, för det är inte ofta jag tar mig till stan. 
I kyrkan såg jag en rolig sak på en av granarna, som står framme. EN röd liten kula i hela granen. Sisådär snyggt kan jag tycka :)
 
 
Jag försökte ta lite kort på de fina ljuskreationerna som finns på stan, men korten gör dem inte rättvisa. Jag visar lite ändå, för det visar ändå lite av stämningen när man är ute. Jättemysigt tycker jag, som älskar detta!
 
 
 
 
Förresten, i söndags när lite vänner var här, fick vi några fina grejer. Julblomsterarrangemang, glögg, choklad, te och så en gigantisk skål med skumtomtar. Nu är ju både Stefan och jag såna som äääääälskar skumtomtar och nu när vi är hemma båda två, så går de åt... Får se hur länge de räcker ;)
 
Imorgon ska det visst komma ännu mer snö, så ta det lugnt alla som ska ut och åka i trafiken. Bättre ta det lugnt och komma fram... 
 
Ta hand om dig!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0