Maränger och Björn Ferry

Hejsan.
Idag är det en vecka kvar tills vi har en sjuåring i huset. Vår lilla kille blir sju år!
Jag hittade ett roligt recept på en kaka (jag visar dem bär jag gjort dem nästa vecka) till hans födelsedag. Egentligen ska det vara färska jordgubbar som dekoration, men jag tror det blir svårt att hitta det på juldagen, så jag kom på idén att göra röda maränger istället. Jag hittade ett gott recept på julmaränger (med polkagris i). Jag tror de är goda iaf... Jag kan ju inte testa eftersom jag inte tål ägg och det är pretty mycke ägg i maränger. Jag hade i en HEL flaska med röd karamellfärg och ändå blev de rosa, men det får duga :).
Tyvärr gör kortet dem inte rättvisa i hur färgen egentligen är. De skulle vara lite mer toppiga egentligen men trots att jag vispade och vispade så sjönk de ihop lite.

Nu har Stefan kommit hem. Skönt. Jag var lite orolig för dem när de skulle åla hem, för på NAs hemsida beskrevs kaos på vägarna pga halka... Men de åkte en större, lite längre väg och hade inga problem, tack och lov.
Gandalf kom nyss och la sig i Seths knä när han och Stefan gosande och tittade på barnprogram. Tänk att jag får ha världens finaste familj!!!!

Just det, måste visa en tomte som Seth pysslade ihop häromdagen. Det är Björn Ferry som är ute och åker skidor ;) hihi.
Kram

Hoppas din dag varit bra!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0