Pyssel och barnvakt

Idag vaknade Stefan runt femtiden och gav sig ut för att jaga älg. (Jag trodde det var rådjur, men det får man visst inte jaga nu och det var sista chansen med älg nu. Se där vad jag är insatt, he he...)
Seth hade den goda smaken att sova till åtta. Själv har jag vaknat och legat vaken stundvis, men har sovit bra däremellan så jag är nöjd. Vi tog en lång stund i sängen med frukost, jag läste och Seth tittade på barnkanelen. Gott. Och Stefan var ute i snön och kylan och tittade efter älg... Men fick inget den här gången heller, som Seth konstaterade när han kom hem...

Vi hade sedan en riktig pysseldag Seth och jag. Först gjorde vi kylskåpsmagneter i lite olika material. (Älskar att bo nära Panduro. Har kanske femtio meter dit...)


Det är bl a gjort av lera, som man värmer i ugnen så det blir hårt. Leran är självlysande i mörker :).

Sedan gjorde vi en ängel.


Det är riktigt roligt att göra sånt här tillsammans.

Stefan kom dessutom hem ganska tidigt så vi fick en go familjedag!

Så var det ju denna dag Seth skulle ha barnvakt, som han själv har beställt/bestämt. Tyvärr är både Karro och Emil sjuka, så de kunde inte, men Theo och Hanna hoppade in. Hur snällt som helst!!! Seth var så nöjd och pratade hål i öronen på dem :D.
Stefan och jag gick på bio och såg Hamilton. Riktigt bra faktiskt. Men när filmen drog igång var det Mästerkatten i stövlar som började visas. Vi satt där och tittade på varandra och funderade på om vi gått in i fel salong. Men efter ett par minuter drogs filmen av och rätt film började. Ha ha.

När vi kom hem såg det ut såhär:

En nöjd Seth som äter godis och chips och tittar på Gladiatorerna tillsammans med Hanna och Theo. (Ursäkta bildkvalitén.)

En bra dag på riktigt!!! Nu ska jag säga hej till kudden och stänga mina blågrågröna ögon... Sov gott!!!
(Vore roligt att höra vad du gjort/gör i helgen, om du vill berätta och lämna en kommentar :))

Kram

Kommentarer
Postat av: Cissa

Visst är det mysigt med pyssel! Vi var länge med i pysselkkubben, där vi, en gång i månaden fick hem ett färdigt kit med pyssel!



Här har vi invigt vår nya assistent, en sådan där som knådar degen och bakat både bullar och bröd! Såå roligt! :-)



Kram

2012-02-18 @ 23:15:02
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com
Postat av: Johanna

Farligt att bo så nära Panduro!

Vad vi gjort i helgen? Har skrivit lite på bloggen, kommer mer sen.

Ha en bra dag!

2012-02-19 @ 07:31:43
URL: http://www.livet-enligt-johanna.blogspot.se
Postat av: Frida

i helgen.. har man skaffat pojkvän och varit på akuten! gillar det första mer än det andra...

2012-02-19 @ 19:49:26
Postat av: Kristina

härligt pyssla med barnen. Med bra material ännu roligare

kram

2012-02-21 @ 11:17:22
Postat av: arkcuxphz

Mip qofebo, namahidiho erot lebabafiwi u okinolehe umic fayuq hola movowa tuxat zevuyehi!!!

2012-10-16 @ 04:41:58
URL: http://www.egapasal.com
Postat av: fizcjldgy

Ey toduhiruhu mam cifohuju xuceciyu yic e wagawum ilew juviyafefo, uguzu.

2012-10-16 @ 05:06:18
URL: http://www.uqohomel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0