Stjärnor och knäppekatt...

Idag har varit en bättre dag. Jag har fortfarande huvudvärk som ligger där i bakgrunden, men jag har varit på jobbet och jag känner mig pigg nu ikväll. Skönt! Det kan vara så att jag känner mig pigg för jag har varit på en uppfriskande promenad i kylan med Johanna. Vi har hur länge som helst försökt få till att kunna träffas bara vi två och det har varit svårt. Men ikväll lyckades vi alltså. Äntligen!

Jag har ju berättat att det är lite jobbigt ibland med dispyter med Seth, särskilt när man ska gå hem från fritids eller vänner. Nu har jag fått tips (som vi ju gjort förut, så jag vet inte varför vi inte tänkte på det tidigare) om att ge belöning när han "sköter" sig. Så i lördags satte vi oss ner, vi tre, och pratade igenom alltihopa. Så nu vet Seth och vi vad som gäller. Varje gång lämning och hämtning fungerar får han kryssa en stjärna på detta papper, som sitter på ytterdörren tillsammans med en bild på Gladiatorerna :). Hitintills har det gått bra. När alla stjärnor är kryssade väntar en "belöning", som består i att vi som familj åker och badar, går på bio, bowlar eller något liknande.



Så nu testar vi detta och får se hur det går.

Nu till något helt annat.
Jag pratar ofta om våra knäppa katter och here we go again...
Gandalf... vår "blonda" katt. Hon har börjat med att sitta vid ytterdörren, när vi har gått och lagt oss. Där jamar hon och lyfter på vår postlåda, eller vad det heter i en lägenhet. Ja ni vet, den här:

Varför?!?


Vilka idéer hon har den här, söta, knasiga, gosiga och knäppa katt!
Hon ger iaf upphov till många skratt! Frodo är ju lite lugnare, även om hon också kan.

Nu önskar jag dig en fortsatt bra vecka!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0