Söderköping

Igår eftermiddag kom vi till Söderköping. När vi svängde in på parkeringen hos farmor, höll Kastös på att packa ur sig ur sin bil. Bra tajming där :).
 
Men innan vi kom iväg hade vi fullt upp... Vi började dagen hos ÖBOs bovärdskontor kl 7:30 för att välja tapeter till vår nya lägenhet. Vi var inte jätteimponerade av utbudet, men samtidigt så blir det nytt och fräscht i hela lägenheten och det är ju viktigare än hur tapeterna ser ut. Vi valde rätt så neutrala tapeter utom i vårt sovrum... Ha ha, får se om vi kommer ångra oss när vi ser resultatet. 
Efter det åkte vi och åt frukost. Sen åkte Stefan och hämtade vår nya bil!!! och Seth och jag gick och köpte presenter till Jona, Mina och Ellika (Seths kusiner på Steffs sida). Jona och Mina fyllde nämligen år i söndags. Samma dag, men fyra års skillnad... VI har inte träffat Ellika sedan hon fyllde år, så hon fick också en present. Efter det packade vi in i bilen och åkte iväg - och vände efter några mil, eftersom vi glömt lite grejer vi lånat av Christian... Sedan åkte vi igen - och vände, eftersom vi glömt grejer till husvagnen, vi ska låna nästa vecka... När vi väl kom iväg igen så insåg vi att det var dags för lunch, så vi stannade på MAX och åt innan vi kom iväg från Örebro... Snurriga familjen. Det märks att vi är trötta efter Hampeveckan ;).
Jag har dessutom blivit genomförkyld och trodde jag skulle bli riktigt sjuk igår, men idag är det bättre, tack och lov!

Oj, vad jag babblar... 
Säg nu hej till "Hicke", vår nya bil:
Han är svart, men ser blå ut här...
Våra bilar får alltid ett namn... Vår V70 hette ju Bruce, efter en av hajarna i "Hitta Nemo" och vår gamla Audi hette Doris, efter en annan fisk i "Hitta Nemo". Jag föreslog att denna skulle heta Nemo eller Marvin efter andra fiskar från samma film, men det gick inte Seth med på. Till slut kunde vi enas om Hicke, som är en karaktär i "Draktränaren". (Kanske borde bilen fått heta "Nattfasan" istället efter en av drakarna i den filmen, eftersom han är helst svart... men Hicke blir bra.) Ja, såna är vi i vår familj... VIktiga grejer ha ha.
 
Som vanligt leker barnen bra tillsammans. Seth ser upp till sin storkusin Jona, som numer är tonåring :). Han har lärt Seth spela Star Wars på sitt DS och det gillas skarpt av lillkusinen ;).
 
Nu ser det ut som de bara spelar på telefoner och DS, men det gör de inte! De leker annat också, även om de på detta kort också sitter vid en telefon...
 
Idag blev vi, vår vana trogen, bjudna på glass på Smultronstället. Har du inte varit där kan jag varmt rekommendera ett besök. 
Seth valde Grand Prix, eller "pokalen" som han kallade detn. 
 
Tre av fyra barn valde den glassen...
 
 
Själv åt jag denna ljuvliga skapelse med sorbeglass, grädde och en brownie :)
Som vanligt orkade jag inte äta upp hela och jag känner mig uppsvälld i hela magen, men gott var det :).
 
Nu softar vi bara och har det gott. Jag ska läsa lite innan middagen. Vi var på Secondhandbutiken här i stan förut och jag hittade en bok, som jag letat efter. Hos mamma och pappa hittade jag de två första böckerna i en serie och den tredje saknades, men den hittade jag alltså idag. Lycka!! 
Min näsa rinner och jag hostar och kraxar när jag pratar så det passar bra att ligga och vila och läsa en stund nu. 
 
Hoppas du har det bra var du än är!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0