Första skolavslutningen

Oj, oj, vad vi samlat vuxenpoäng idag. :)
Det känns stort och häftigt att Seth är så stor att han gått ut förskoleklass. Vad hände med min bebis? Ha ha, nu låter jag sentimental, men det är så det känns.


Utanför skolan i morse. Han visar hur många år han har kvar i skolan. (Det där med gymnasium och universitet får vi ta lite senare tror jag...)

Kl 16 var det dags för avslutning för f-klass till fyran. Det firades i kyrkan osm ligger i samma byggnad som Hannaskolan. Oh, så ljuvligt det var. Först fick f-klassen sjunga för oss och det lät så bra och de hade sån energi. Jag grät som vanligt...
Sen sjöng ettor och tvåor och det var också ljuvligt och så treorna och till sist fyrorna. Naturligtvis helt underbart. De har ju en bra musiklärare på skolan, som spelade till sångerna. Pelle Ankarberg. Han har bl a spelat till Carola, skrivit låtar som varit med i Mello, är den som sjunger den svenska versionen av Tarzan osv.
Rektorn höll naturligtvis tal också och vi sjöng några sommarsånger tillsammans.


I spänd förväntan innan avslutningen började.


De stolta föräldrarna i väntan på att det ska börja.

Efter kyrkan fikade vi i klassrummet och gav fröknarna blommor.  

Kompisar!!


Här hittade vi Seth när vi skulle gå hem :D Picknick mitt i korridoren.

Efter alltihopa åkte vi till Stefans morbror, som också bor här i Örebro, för att låna motorcykel och ställ. Han ska nämligen åka hoj ner till Nyhem imorgon. Bara för att han tycker det är roligt. Seth och jag åker Volvo V70 ner i stilla mak ;).


Seth försökte tävla med honom hihi.

Jorå, imorrn åker vi till Nyhem! Jippi! Det är flera år sedan nu. Oh, vad jag längtar. Det ska bli så kul och jag hoppas jag träffar många nya och gamla vänner!!

Ha det bäst!!

KRAM!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ha det så bra på Nyhem! Vi kommer ju tyvärr inte förrän på onsdag i år, så vi får vänta några dagar till!

Postat av: Bella

Visst är det ngt spec med avslutningar. Jag har alltid tårar i ögonen, fint och sorgligt på samma gång. Ljus och kärlek / Bella

2012-06-18 @ 08:26:06
URL: http://appelrosen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0