Regn, städ och Hampe

Hallå i ösregnet.
Ja, nu vet jag iof inte om det regnar hos dig, men här i Örebro har det vräkt ner HELA dagen, utan uppehåll. Det sägs att det regnar lika mycket idag, som det brukar göra under hela juni månad... Så tröttheten har legat som en filt över mig idag. Till stor del pga att det är så mörkt och ruggigt ute, men också pga sömnbrist.
 
Ha ha, igår när vi var i kyrkan innan mötet (Stefan predikade och jag sjöng), så sa Seth: "Titta, där är farmor". Oj, då. Hon skulle ju komma tillsammans med en väninna för att bo över här en natt för att tidigt imorse åka på en bussresa till Nordkap. Oj, Oj. Vi visste egentligen om det, men hade glömt det... Så efter mötet (som var jättebra!!) rusade jag hem för att städa lite. Normalt sett så har vi det helt ok hemma, men nu stod det disk på hela diskbänken, båda katterna fäller (och som du vet är de långhåriga) så det låg tussar överallt och så har vi ju en sexåring som skvätter lite här och var när han går på toa... Vi hade tänkt städa av på eftermiddagen, när vi kom hem, eftersom vi inte hunnit och orkat innan. Men nu gick det snabbt vill jag lova. Stefan och Seth stannade och fikade med farmor och Elisabeth. Nu vet jag att ingen av dem skulle bry sig det minsta om hur det ser ut hemma hos oss, men jag gör det... Lite disk och lite pälstussar bryr jag mig inte om, men det var MYCKET disk och MYCKET tussar...
Jag kan vara effektiv bara jag behöver ;) så när de kom hem var det fint igen.
 
Seth tog fram spel, som de spelade. Tänk att ha en fröken på var sida (båda är nämligen lärare) och försöka hitta på egna regler - vilket Seth gärna gör... Det gick inte alls för honom denna gång hi hi. Vad roligt de hade!
 
Imorse när jag gick upp låg Seth och Stefan och sov i sängen... Usch vad trist det var att gå upp då, efter en natt utan så mycket sömn och med regnet ösande utanför. Men nu har jag bara fyra dagar kvar innan det är SEMESTER!!! Nu trivs ju jag väldigt bra på jobbet, så det är ju inte direkt jobbigt att gå dit, men jag ser fram mot att inte behöva gå upp så tidigt och att kunna ligga kvar i sängen lite och läsa och bara vara... Nästa vecka blir det iof inte så, eftersom vi ska till Hampe då, men det är ändå semster att vara där!
Jag kommer vara ansvarig för själavården och ha ett seminarium och Stefan ska också ha seminarium och hjälpa till med ansvaret för förbönen. Det kanske inte låter som semester, men på många sätt är det ju det, eftersom vi inte behöver laga mat och vi får träffa goa vänner och bada (om det är fint väder) osv osv.
 
Nu ska det göras kvällsmacka som ska inmundigas när vi tittar på Sommarlov på Barnkanalen,
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja just, det är dags för Hampe! Där har man tillbringat ett antal fina sommarveckor! Det måste vara roligt att få vara med och hjälpa till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0