Barda

Hej på dig!
Hur har du det?
Jag måste säga att jag är riktigt veckovill, efter den underbara lediga dagen mitt i veckan. Det har inte känts som fredag idag, men jag är glad att det är det.
Ikväll är Stefan hemma, efter att ha åkt runt till en massa studenter under eftermiddagen och kvällen. Härligt att ha honom hemma redan vid 20.30 tiden. Det är inte det vanliga en fredagkväll.

Seth och jag gick hem från skola och jobb idag. När vi passerade Karljohanparken (en fin lekpark vi passerar på vår väg till och från skola/jobb) såg han sin kompis Julia där. Så vi stannade till så de kunde leka en stund. När promenaden hem fortsatte gick han och sjöng. Han är så rolig för han blandar sånger hej vilt på ett underbart sätt. Ena stunden sjöng han "Ho, ho, fira jul med Jean Banan. Ho ho, jag är din snälla babian" och nästa "Jag vill tacka Gud". :) (Texten är ju egentligen "jag är din snälla taliban", men det vet ju inte Seth vad det är, så han sjunger babian istället. Ha ha!)

Efter kvällsmat och bad, var det dags för fredagsmys och Barda på barnkanalen. Chips och fanta bjöds det också på förstås. Seth låg och myste under en filt och katterna var självklart med.


En koncentrerad Seth. Det är mycket spännande!

Efter en stund var det så spännande och bra så han var tvungen att sätta sig upp och gestikulerade vilt och var helt inne i det.

"Mamma, jag vill springa fram och kraaaaaama Carl", utropade han när Barda var slut. (Carl är huvudpersonen i Barda, kan man säga.)

Jaha, nu får vi se om vi får sova inatt... Studenterna är redan ute och tjoar och tjimmar på stan och eftersom vi bor mitt i smeten så hör vi dem väl. Det blir till att sova med fönster och balkongdörr stängda inatt. Men tänk så fantastiskt kul för alla studenter att ha tagit studenten. I onsdags var det femton år sedan jag tog studenten... Oj oj oj... Femton år... Nä, nu ska tant lägga sig ;) ha ha.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0