Bad och skidor

Ja, dagarna rullar på. Vi går här hemma och harvar, Seth och jag. Han är piggare, men inte pigg. Han har sina stunder där han bara sitter/ligger och så har han stunder då han leker lite.
Själv har jag börjat läsa Zlatans bok. Mycket bra. Den är ju annorlunda skriven, som talspråk, men det passar honom på något sätt. Det som slår mig är hur lätt det är att ha fördomar om andra, men om man får veta vad som ligger bakom så får man skämmas... Vad mycket skit han har fått ta... och vad många fördomar han fått stå ut med.
Läs den om du får tillfälle.


Som sagt, Seth leker stundvis. Han har plockat fram sina gubbar som han köpte på second hand hos mormor och morfar. De är roliga tycker han. Han ville ha vatten till dem och satt och lekte ett bra tag med dem. (Repen som ligger bakom är katternas tillfälliga koppel som vi hade för många år sedan, som han leker med hur mycket som helst.


När han lekte med dessa tittade jag på:

Älskar skidskytte.
Det är ju en fördel med att vara hemma, att man kan titta på det.

Jag lämnade Seth en stund med sina gubbar och kan du gissa vad jag hittade när jag kom tillbaka? Jorå:




Det är inte bara gubbarna som ska bada...

Så ser vår dag ut, so far. Det händer ju inte så mycket, eftersom Seth inte är pigg än.

Vi ses imorrn igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0