Hej igen

Nu är det ett par dagar sedan jag skrev... Har helt enkelt inte orkat. Som du vet var Seth och jag iväg på hajk fredag kväll till lördag eftermiddag. Det gick över förväntan. Seth hade jätteroligt och jag hade möjlighet att ligga på sängen och läsa och äta frukt. Innan vi åkte iväg ville farmor bjuda oss på fika i Svampen, så vi for dit. 
 
Vy över en del av Örebro från Svampen.
 
My boys.
 
Nu tillbaka till hajken... Jag var ju med för att Seth inte vågade åka själv, så han och jag sov i ett rum med två andra pojkar i Seths ålder. De var något uppspelta när vi kom. Första gången på hajk. Det är stort. De är ljuvliga killarna. Efter en liten stund såg det ut såhär på rummet...
Det syns inte riktigt, men det låg skor och kläder lite överallt. Ljuvligt!
Det blev lekar, fredagsmys med tacos och godis och kvällsamling.
Seth var liiiiite trött under kvällsamlingen...
Det var glada barn kan jag säga och riktigt trötta som kröp i säng runt 22.30 och de somnade med en gång. 
På lördagen var de ute både förmiddag och eftermiddag och tävlingar och lekar. Jag höll mig undan så mycket som möjligt så att Seth fixar att vara själv och det gjorde han. Och naturligtvis även för att jag inte fixar att va med hela tiden. Men jag gick med ut när de hade skattjakt i skogen.
Det var 26 barn och ca 10 vuxna på hajken. Här är de uppdelade i fyra lag och ska leta stenar i skogen. Det fanns blå, röda, guldiga och silvriga och de var värda olika mycket poäng. 
Det var en nöjd och trött Seth som kom hem på eftermiddagen. Vi hade en mysig hemmakväll med farmor. Hon tycker om att sticka och satt med sin stickning under kvällen. Tyvärr fick hon inte vara ifred.
Gandalf ville ju leka med garn och stickor... Såklart. :)
 
Igår var Stefan i kyrkan mest hela dagen. Han predikade på förmiddagen och så delades Utbultstependiet ut i vår kyrka på kvällen och Stefan var med och fixade lite inför det. När farmor åkt hem låg Seth och jag på sängen och vilade. Han var också väldigt trött så han var så nöjd med att ta det lugnt och titta på Disneykanalen. 
 
Nu väntar jag på att Seth och Stefan ska komma hem. Stefan är ju ledig på måndagar så Seth kommer hem tidigt, men idag ska han klippa sig lite. Han vill ha långt hår, men det behöver ju trimmas på väg dit... Så de är iväg och klipper just nu. 
På förmiddagen idag tittade Stefan och jag på en film, Jurassic Park, men jag somnade efter bara en liten stund och väckte mig själv gång på gång av att jag snarkade till. Ha ha, trevligt filmsällskap man är... Men jag betalar ju idag för helgen som varit, så det är inte så konstigt. 
 
På onsdag ska jag göra ultraljud på min galla... Det gör man när man är fastande. Så jag måste ta mig till Sjukhuset och göra detta utan att äta eller dricka något på åtta timmar innan. Gissa om jag INTE ser fram mot det... Jag mår ju pyton när jag inte äter. Usch... Nä, nu ska jag inte tänka på det mer.
På eftermiddagen ska vi sedan göra det vanliga ultraljudet på bebisen. Är förstås nervös inför det också... Förhoppningsvis ser allt bra ut. Då får vi också veta mer exakt vilken dag bebisen är beräknad till. 
 
Ha det så gott min vän!!! 
 

Kommentarer
Postat av: Signhild Skrivmoster

Önskar dig lycka till och hoppas att du inte mår allt för dåligt ... det verkar jobbigt tycker jag ...

"Svampen i Örebro" ... det är ett minne från en gång i tiden när vi var där första gången. Det var en upplevelse att vara där uppe!

Skickar en kram till dig! (Kul att Seth kunde få vara med på hajken!!)

2012-11-06 @ 10:11:51
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0