Bakning

Oh, så trist. Hade skrivit ett långt inlägg som försvann... Ja, ja, bara börja om. 
 
Idag har Tess och jag bakat lite. Vi ska nämligen ha lite kalas på lördag. Du vet ju att jag älskar att fira allt som firas kan. Så vi ska fira lite sent att jag fyllt 35 år samtidigt som vi firar att Tess fötts. Stefans bror med familj kommer ända från Dalsjöfors. Känns jättekul!! Och så är det mina syskon med familjer och mamma och pappa. Vi blir nästan 20 st så det blir lite trångt, men härligt!!! Jag längtar!!
Mamma hjälper mig att baka, men lite gör jag själv för jag tycker det är så roligt!!
 
Så idag gjorde vi kakmonster, Tess och jag. Jag såg såna hos en kompis Instagram. Mina blev inte så fina, men roliga. Jag hade inga bra ögon till dem så det fick bli lite godis. Jag hade Emma-Karin, min svägerska, lite extra i åtanke, eftersom hon gillar kakmonstret...
 
Haha. Dessutom älskar Seth kolakakor, som är i munnen på monstret. Blir bra tror jag. 
 
Tess såg ut såhär under stora delar av processen:
 
Vi har också bakat en tårtbotten som får frysas in så länge.
 
Seth vill gärna sitta med Tess hela tiden. Det vill jag och Stefan med så det blir många timmar med henne i famnen när Seth är i skolan. Bäst att passa på nu när man kan... Men nu tillbaka till Seth... Det är suveränt att han vill ha henne när  jag lagar mat och sånt!! 
En trött Seth. Det tar på krafterna att bli storebror...
 
Stefan är iväg och träffar lite andra ungdomspastorer i eftermiddag och ikväll. Det är nätverksdagar i dagarna tre utanför Örebro och han kan ju inte vara med på dem, men tittar ut en sväng nu i alla fall. Bra för honom att få lite "påfyllnad".
 
Igårkväll tittade Emil, Karro och Calle förbi en liten kortis. Vi bor väldigt nära varandra och det var mysigt att sitta ner en liten stund och prata. De hade med sig en födelsepresent till Tess:
Hej hej kompis :)
 
Jag fick detta fina kort när Seth sa god natt till Tess igår:
 
Och nu ikäll när jag la Seth, fick ju Tess vara med, eftersom Steff inte är hemma. Älskade, älskade barn. Seth älskar verkligen sin syster så mycket och har längtat efter ett syskon i många år. Han är världens bästa storebror han. 
 
Jag är på riktigt världens lyckligaste just nu!! 
 
Seth tycker däremot det är orättvist att han sover ensam när vi andra tre sover tillsammans. Vi försöker förklara att Tess är lite liten för eget rum än. Dessutom äter hon och gnölar en hel del på nätterna så han sover bättre i sitt rum. 
 
Nä, nu ska jag sluta. Det är ju andra gången jag skriver och jag kan bara skriva med en hand så det tar lite tid.
 
Nu hoppas jag på en bra natt och önskar dej detsamma :)
 
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Karolina

Underbart fina barn! Förstår du är världens lyckligaste.
Lilla Tess är bedårande!

Kram till dig!

Svar: Tack Karolina!Jag hoppas allt går bra gör dej oxå sen!!! Tänker mycket på dej! Kram
Maria

2013-04-09 @ 20:47:52
URL: http://karolinawenstrom.blogspot.se
Postat av: E-K

:) :) :)

Svar: :)
Maria

2013-04-11 @ 20:58:06
Postat av: Anna

Fina Seth - är så glad för er allas skull, ni har längtat så länge alla tre! Han ser ut som världens lyckligaste och stoltaste storebror. Kram Anna

Svar: TACK Anna!! :) Kram
Maria

2013-04-12 @ 11:49:09
Postat av: Kaela

Grattis till en underbar liten dotter! Och stort grattis till dottern som valt en så fin familj att komma till.
Kram

2013-04-18 @ 15:07:21
URL: http://kaela.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0