Första träffen

Hjälp så trött jag är just nu. Sov dock ok inatt. Fick någon hel timma då och då och det får man ju ändå säga är bra.

Stefan och Seth är iväg på simskola. Tess sover och jag gäspar :). Jag måste skärpa mig och förstå att jag inte orkar så mycket som jag vill. Men det är svårt när jag nu äntligen orkar göra ngt. Kroppen luras nog att tro att jag är piggare än jag är. Jag pratade med en sjukgymnast idag för att kunna komma igång i lagom fart. Jag har ju gått upp mycket i vikt och jag vill bli av med det. Dessutom har jag legat till sängs i flera månader och mina muskler är inte så starka Plus foglossningar. Men hon och flera med henne säger till mig att ta det lugnt annars blir foglossningar och sånt bara värre. Jag förstår det, men det är som sagt så svårt för jag är så taggad ;). Men bara lugn, Stefan är på mig som en hök så jag inte tar ut mig och jag kommer ta det lugnt så kroppen får läka. Nu är det kniiiiipövingar som gäller först. Jag ska träffa sjukgymnasten om ca en månad och det känns bra.

Idag träffade Tess mormor och morfar för första gången. Mysigt. De hämtade en glad Seth i skolan. Vi tog en liten promenad i solen och så fikade vi lite.

Idag tittade Stefan och jag på Fantasterna på 4:an. Har du sett det. Det går ikväll igen. Oh, vad roligt det bar att se dessa människor som är helt inne på sitt ämne. Det vi såg idag var schlagerfantaster och eftersom jag själv älskar schlager så var det roligt. Stefan skrattade gott åt mig oxå när jag satt och svarade på de frågor jag kunde :). Ikväll är det visst star wars fantaster. Haha, kommer bli kul att se!

Avslutar som vanligt med lite bilder :).

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Alltså...hon är såååå fin!! Vilken härlig bild när Seth kör vagnen ;-) Stoltaste brorsan i stan!! Längtar till lördag :-) Puss och kram

Svar: Längtar också till lördag!!!Kram
Maria

2013-04-08 @ 20:11:33
Postat av: skrivmoster

När jag ser bilderna med mormor/morfar och barnen så ser jag oss ... det är så jag har fått hålla och njuta när vi kommit på besök efter "lång" tid ... Nu är barnen 4 och 2 år och vi flyttar ner i aug. för att få vara nära och leva med dem på ett nytt sätt.

Varm kram och må gott alla!

Svar: Visst är det härligt att se olika generationer!! Jag är så glad för er skull att ni ska komma närmare barnbarnen!!Kramar till dig!
Maria

2013-04-09 @ 10:14:04
URL: http://skrivmoster.bloggplatsen.se
Postat av: Kristina

Så fina bilder och så söta de är dina guldklimpar.
Nu tänker jag höja ett varningens pekfinger liksom sjukgymnasten, var rädd om dig, vikten kommer du kunna ta tag i så smånginom men får du kvarstående foglosningsbesvär på vägen är det inte värt det. Jag har stött på så många med foglossning som börjat träna för tidigt. Har du fått lära några stabiliseringsövningar eller blir det efter knipövningarna? Tänk på att både knipa och stabilisera mage o rygg när du lyfter Tess Håll ihop kroppen och lyft nära. Var rädd om dig du ska hålla i många år. Stor kram

Svar: Tack för din omsorg!!!Jag ska göra knipövningar och en enkel magövning nu innan jag träffar sjukgymnasten. Sen ta kortare promenader. Jag går 15-20 min ute i lugn takt. Klarar inte så mycket mer än pga foglossningarna. När jag går har jag en gördel -typ - som håller ihop och stabiliserar höfterna. Jag tar sjukgymnastens råd på största allvar för jag vill inte få problem resten av livet... Dessutom hade ju bäckenet en rejäl jobbig period efter Silas och det vill jag inte uppleva igen.
Så tack snälla för omsorgen!! Kram
Maria

2013-04-09 @ 22:53:59
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0