Bröllopsdagen igår!

Hej hej min vän!
Hur har du det i ett åskigt Sverige? Jo, jag förstår att det inte åskar överallt, men på SMHIs sida såg man att det verkar åska rejält över södra delarna av landet. Här har de till och med gått ut med en klass 1 varning, men vi märker inte av någon åska. Det mullrade lite några gånger, men sen har det varit lugnt. SKÖNT!! Jag gillar inte åskoväder. 
Nåja, nog om det. Nu lite om igår...
 
VI började dagen på Fröken Brogrens Veranda och gofrukost!
Seth var glad för han fick dricka coca-cola till frukost! Ups, sicka föräldrar ;). 
Mysgubben.
 
Efter det åkte vi hem och fixade lite i lägenheten. Sedan åkte vi och hämtade Meja och for iväg och badade. Vi testade ett nytt ställe - för oss. Lögaredammen heter det och var perfekt för barnfamiljer! 
 
Det var varmt, men Tess och jag satt i skuggan. (Hon är helt insmord med solskyddsfaktor). 
 
 
Barnen och Stefan badade och hade kul. Meja och Seth låg i vattnet i flera timmar och kom bara upp när vi skulle äta. 
 
 
 
 
Sen åkte vi iväg och åt glass vid slottet. Stefan, jag och Robert - som kom och mötte upp där - satt och filosoferade över hur vacker stad vi bor i! Det är gott det! 
 
Smaskens med glass vid slottet.
 
Men man blir trött efter en dag vid sjön och slottet :).
 
När barnen somnat fixade Stefan till en festmåltid och så satte vi oss ute på balkongen och åt och pratade. 
 
Mmmm, så gott det var med ciabatta med grönt i och fetaost och sedan kyckling och youghurt. Oh, vad det var gott. 
 
Tänk att jag lever med denna man och får dela mitt liv med honom! Amazing. 
(Till nästa år ska jag försöka fixa balkongen lite, så det blir något mysigare. Det känns bara som att jag inte haft ork och tid detta år ;)). 
 
Sen bidde det efterrätt och gokaffe. 
Ha ha. 
 
Hm... som sagt, tänk att jag får leva med denna man haha. 
 
Stefan fick för ett tag sedan denna gula silikongrej, som gör att musiken från telefonen hörs liiiiite bättre. Ha ha, den hade vi och så lyssnade vi på Chicago. Såååå romantiskt, eller hur ;). Några som gick förbi på cykelbanan log gott åt oss hihi. Det bjuder vi på. Vi hade det riktigt mysigt och gott tillsammans. Detta att få tid att verkligen prata med varandra! Så viktigt! 
 
Jag är verkligen tacksam för mitt liv och min familj!
 
Idag åkte vi iväg på morgonen för att köpa skor till Seth, som ska gå på friidrottskola nästa vecka. Sedan körde vi honom till Mosås för att leka med kusin Hugo. Mamma och pappa var där idag också. 
Sen åkte vi och handlade hela dagen, Stefan och jag. Det var barnstol, grejer till bröllopet på lördag och annat som skulle inhandlas och det tog sin tid. 
 
Tess var ju med oss och sov skönt i vagnen stora delar av dagen. Hon höll fast vid sina nycklar (av plast) även när hon sov. Haha.
Jag vet att det nästan ser utsom hon håller i en cigarett, men det är faktiskt ringen som nycklarna sitter i...
 
När vi hade gjort allt vi skulle åkte vi tillbaka till Mosås och åt middag med familjen. När vi satt på deras altan - vi var precis klara - så började det regna - mycket! trots att solen sken. 
Barnen lekte i regnet och regnbågarna syntes i skyn. Finfint!
 
Det var våra dagar det... 
Hoppas du haft det gott!
Kramar
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0