Lilla Blodomloppet

Hej hej. 
Idag har varit en riktigt bra dag!!
Dagen började med att jag och Tess skjutsade Seth till skolan. Sedan åkte vi direkt ut till Ekeby-Almby och var hela förmiddagen där hos en av Seths klasskompisars mammor, Viktoria. Oh, vad najz det var! Det var ju fantastiskt väder så vi satt ute och tog en promenad. Härligt! 
 
Sedan åkte vi och hämtade Seth och sedan hem. Efter en stund kom Therese med barnen och en gåstol, som vi får låna till Tess :) Toppen!! 
Efter middag åkte vi till Trängen där Lilla Blodomloppet skulle gå av stapeln för andra gången. Förra året sprang ju Seth det också. Då var det visst 74 barn, som sprang och i år måste den siffran fördubblats. Det var massor barn!! Så roligt och så bra arrangemang. 

Förra året sprang han ju med Hugo, men i år kunde inte han, men Therese´s Alva var med och så Olle, Axel och Frans. Seth träffade även Hugos kompis Noa, som också sprang så de hängde ihop lite också. Kul. 
 
Förra året såg det ut såhär. (Vad liten Seth är...)
 
I år såg det ut såhär:
Noa, Seth och Alva i väntan av att få värma upp. 
 
Heja Seth!
 
Olle och Seth med sina medaljer. Även i år fick de en påse med lite grejer från Ica Maxi. 
Tess sov sig igenom det hela. (Man blir trött av att brorsan springer haha). 
 
Det fanns även en hoppborg. 
 
Vi satt kvar en stund i gräset och i solen, men åkte lagom till de vuxna startade. Seth var nöjd och glad och då är jag nöjd och glad :)
Stefan kunde tyvärr inte vara med i år heller, eftersom han är kaplan på Speedway ikväll. Men han ringde innan start och sa lycka till, till Seth :). 
 
När vi väl var hemma fick Tess prova gåstolen.
Hon verkar trivas i den. Det blir nog bra att ha den :) Seth älskade sin och var oerhört nöjd när han kunde åka fram och röra sig på det sättet. 
 
Så, som sagt, en bra dag!! Bättre än förra året när detta lopp var, för då mådde jag skrutt i min graviditet... Tänk vad livet kan förändras på ett år! Nu har vi Tess och jag mår bra!!! Nu är det ju bara vikten som ska ner helt igen och så fogarna som ska bli bra igen. Men tänk att vi har en liten Tess och en stor Seth!! Fantastiska barn vi har!! Vilken gåva!!
 
 
 
 
 
 
Mina skatter!!
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0