Åtta månader

Tess, idag har du funnits hos oss i åtta månader! Vad fort tiden går - och ändå är åtta månader bara en fis i rymden egentligen :). Åtta månader... och det känns som att du alltid funnits hos oss. Min fina, goa, glada, envisa, glädjespridande, svårtattsomna, villammahelanattenomjagfår, härliga Tess!! 
Jag är så glad att du kom till oss. Jag kan fortfarande börja gråta av tacksamhet när jag ser på dig! Du är här! Du andas! Du är hel! Du skriker när du är missnöjd! Du skrattar när Seth busar med dig! Du ler mot mig och pappa nästan hela tiden! Du är en underbar skapelse och jag tackar Skaparen för dig varje dag!! 
 
Här är du alldeles nyfödd:
I pappas famn bara några timmar gammal. 3645 gr och 51 cm lång. 
 
En månad:
Sovandes skönt i min famn - som du gjorde den mesta tiden i början.
 
Två månader:
Älskar att vara hos brorsan. 
 
Tre månader:
I husvagnen på Hampe :).
 
Fyra månader:
Här hemma i soffan efter en semester då vi flängt runt mycket. 
 
Fem månader:
Fått spruta samma dag och är inte så pigg...

Sex månader:
Skön, solig höst och du sover gott i vagnen.
 
Sju månader:
Hemma hos mormor och morfar. Här i mormors famn.
 
Åtta månader:
Idag, hemma med pappa när jag jobbade. Vägd och mätt hos BVC idag. 9240 gr och 71 cm lång. Vår fina tös!! 
 

Kommentarer
Postat av: ulrika

Jaha. Väger Hilde mer än Tess fast att hon är kortare. Trodde jag inte.

Svar: Hihi, är det så? Jag trodde Tess var bra mycket tyngre än Hilde faktiskt. :)
Maria

2013-12-02 @ 21:00:19
Postat av: Jag själv

Hahaha Ulrika, jag hade ju skrivit fel!! PÅ TVÅ KILO!!! Hon väger ju 9240 gr… ups!

2013-12-02 @ 21:20:58
Postat av: Alexandra

sötnosen 😃

Svar: :)
Maria

2013-12-02 @ 21:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0