Bara Du är Gud

God förmiddag/lunch.
Jag mår inte bättre idag, varken fysiskt eller själsligt. Seth har blivit förkyld, men är rätt så pigg ändå. Stefan vaknade med huvudvärk, så vi är ett härligt gäng ;). Stefan är i kyrkan på möte nu, men jag orkade inte. Så trist. Seth är hemma med mig, även om vi tyckte han kunde följa med till Söndax. Roligare att vara där och leka med kompisar än att vara här hemma med mig, men eftersom han klagat på huvudvärk och så, så fick han vara hemma när han bad om det.
I eftermiddag ska han ha discobowlingkalas på Strike, för sina "kyrkkompisar". Får kanske stoppa i honom alvedon innan det då om huvudvärken håller i sig. Vi har valt att ha bowlingkalas, dels för att Seth önskade sig det och dels för att vi inte behöver göra något alls. Strike fixar allt och vi får en egen värdinna. Passar bra nu när jag inte orkar något. Bilder och rapport kommer imorgon :).
 
Igårkväll, inatt och idag har jag sjungit på den här sången. Jag tycker mycket om den, så jag vill att du också ska få del av texten :).
 
 
Bara Du är Gud
Herre, Din mäktiga hand skapade himmel och jord. 
Efter Din vilja blev världen till, genom Ditt heliga ord.
Medan morgonstjärnorna sjöng tillsammans fick allting liv av Dig.
Medan änglarna jublade av glädje, tänkte Du på mig 
 
Bara Du är Gud allting är skapat för att ära Dig.
För att förhärliga Ditt namn har du skapat mig
Bara Du är Gud, långt innan jordens grund blev lagd fanns Du
Evige Gud utan början utan slut
 
Herre, Du formade mig hela mitt liv äger Du 
Låt mina dagar behaga Dig låt mig få tjäna Dig Gud
Medan solen går ner för den sista gången och tiden nått sitt slut.
Ska jag lägga min krona vid DIna fötter och tillbe Dig, min Gud.
 
Hoppas du får en fin söndag!! 
Kram


Kommentarer
Postat av: Anne

Vilken underbar sångtext! Den har jag nu kopierat och sparat. Precis såna här ord behöver man när man kämpar och inget vet om framtiden utan bara kan lämna allt i Hans starka famn!Gud välsigne dig och de dina! Kram

2013-01-21 @ 15:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0