Jan. 27, 2013

Jahopp, då ligger jag på BB, men Gnutten är i magen fortfarande :).

Såhär är det denna gång:
Vissa prover ger indikationer på att jag kan vara på väg att få havandeskapsförgiftning och andra prover är ok. Men barnmorskan har sagt att om jag får huvudvärk ska jag ringa. Nu har jag haft ihållande huvudvärk sedan igår morse och idag vaknade jag runt femsnåret av huvudvärken och slumrade bara några timmar. Så framåt morgonen ringde jag förlossningen (det är dit man ringer när det är helg och kvällar). Vi fick åka in och man tog prover som återigen är lite tvetydiga. Så läkaren ville lägga in mig så man kan ta prover under ett dygn och imorgon ska även Gnutten få sig en dos undersökning.
Så det är inget farligt, men det kan ju bli illa om det drar iväg. Så jag är glad att de har koll! Vi har fantastisk sjukvård i Sverige!!!

Men jag blev snopen när jag blev inlagd, kan jag säga. Jag var beredd på att de skulle kolla mig och att jag skulle få åka till Vc för fler prover i veckan, men så blev det alltså inte. Jag hade gjort mig iordning för att kunna gå till kyrkan när vi var färdiga, hihi. Hår och smink iordning för att bara bli inlagd... Men Seth och Stefan åkte dit och sen hem och packade ihop lite grejer till mig och nu är de här och håller mig sällskap. Mina älsklingsgrabbar!

Vi har en Babyboom i kyrkan i år. Tre bebisar har kommit och ca dubbelt så många ska komma, som vi vet nu. Det kan ju bli fler innan året är slut. Ett par ligger inlagda här och vi sprang på pappan här utanför. Lite mysigt att göra det och skönt att höra att de mår bra trots lite strul.

Jag återkommer imorgon om hur det är med allt!

Kram


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag hoppas att proverna kommer att se bättre ut, att du inte behöver ligga inne länge och att Gnutten tänker stanna därinne några veckor till! Kram

2013-01-27 @ 18:19:39
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: Anne

Hoppas att du får sova skönt i natt och att det visar sig att allt är OK så att du kan åka hem.
Mina tankar och böner är med er! Kram!

2013-01-27 @ 22:02:14
Postat av: Ullis

Underbara du! Tacksam för bra sjukvård och omsorg! Det är ni verkligen värda! Massor av kramar och böner från oss!
Be blessed!

2013-01-27 @ 22:35:58
Postat av: Cecilia

Hoppas att du nu sover gott och att allt är bra med både dig och Gnutten!! Hoppas även att Gnutten stannar kvar där inne ett tag till utan att du ska må sämre av det utan att du ska kunna få njuta något av gravidtiden..
Tänker på dig!
Kram

2013-01-28 @ 02:29:46
Postat av: Anna-Maria

Skönt att bebben mår bra, synd om dig bara! Ber för er! Stor kram!!

2013-01-28 @ 20:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0