Kolmården dag 1

Hej hej igen. Nu hoppas jag att jag kan ladda upp alla bilder jag vill och kan skriva lite om våra dagar. Jag sitter med datorn i knäet och den är ihopkopplad med telefonen för att jag ska få internet, men eftersom det är via telefonen vet jag inte hur det kommer gå med bilderna... Men nu kör vi:
 
Kolmården lördag:
Vi åkte så vi var där när de öppnade. Det var ganska mycket folk, men inte så att det störde... Vi drog direkt till delfinariet och bergochdalbanan och det området. Vi ville nämligen se delfinshowen och ha bra platser. Det var nästan inga andra där så barnen (Ellika och Seth och så Stefan då) kunde åka hur mycket de ville. 
 
 
Tess och jag stod och tittade på :)
 
Sen gick barnen och Emma-Karin och tittade på en sälshow när vi andra köade till Delfinshowen. (Bor man på hotellet kan man förboka så slipper man stå i kö. Jättebra, men nu bodde vi ju inte där ;)).
 
Tess var vaken och pigg hela tiden. Det var ju många fina färger att titta på. 
 
Fina, fina djur. 
 
Efteråt ville Seth och MIna prata lite med de som jobbar där och fråga om delfiner osv. Fantastisk personal överallt som villigt pratade och svarade på frågor och hade fullt fokus på den de pratade med.

Efter den var det dags för lunch, som vi inmundigade vid linbanan. Det fanns en liten "ö" där, där vi slog oss ner. 
 
 
Det såg lite roligt ut, tycker jag. 
 
Sen blev det åka av i linbanan ;)
 
Christian.
 
Emma-Karin
 
Tess sov sig genom alltihopa. 
 
My love.
 
Barnen och farmor åkte i en annan "vagn". Hon hade full underhållning med sång och dans, men också med att titta på djuren förstås. 
 
Roliga djur. 
 
Vacker utsikt!
 
Vi hade turen att få se när tigrarna matades också. De matas bara två gånger i veckan, så det var roligt. 
 
Vackra djur. Här ser det ut, som den tittar rakt in i kameran... Lite läskiga också, men oerhört vackra!
 
 
Sedan bar det av till rovfågeluppvisningen. Den är också cool. Vi brukar ju se alla dessa grejer varje gång vi är på Kolmården, men det är lika häftigt varje gång, tycker jag. 
 
 
Efteråt fick man ställa frågor till skötarna. Gissa vem som var fram och frågade och pratade :)
Seth förstås, tillsammans med Jona. 
 
Vi gick ju runt och tittade lite på de andra djuren också, men det visar jag inga bilder från... 
 
Vi hamnade även på en elefantuppvisning. Alltså, på alla dessa uppvisningar och shower är det ju fokus på att prata om och berätta om djuren. Det är ingen cirkus!!
Vi satt bra och såg dessa magnifika djur. Men jag tog kort på mina barn istället hehe...
 
Så fina.
 
 
Magnifika djur.
 
 
Efteråt kunde man fråga och prata med skötarna och det gjorde alla barnen och Chrisitian. 
 
Vi var också kvar och tittade när de samlade in djuren från Savannen och de skulle in i sina hägn. Det tog sin tid.
 
Så till sist kom vi trötta och glada hem till Söderköping efter en hel, varm dag. 
 
Vet du, jag märker att det blir så många bilder att jag får nog helt enkelt nöja mig med att berätta om gårdagen idag och så får jag berätta om idag imorgon. 
Allt har iaf varit riktigt bra. Väder, sällskap, djur, upplevelser - ja, allt har varit bra. Tess har varit nöjd och glad som vanligt och hängt på... Seth ser vi inte mycket av, eftersom hans idol är Jona och Jona är en snäll och go 14 årig kusin, som låter Seth hänga med honom :). 
 
Nä, nu måste jag nog sluta och säga hej till kudden. Vi ses imorgon!
Kramar 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0