Tillbaka i Kisa

Hejsan hejsan. 
Nu sluts semestercirkeln (för tre av oss) då vi är tillbaka i Kisa igen. Stefan var ju inte med här förra gången, eftesom han jobbade. Men nu är vi här alla fyra. Skönt och gott. 
 
Men först till våra sista dagar i Karlskrona. 
 
Igår förmiddag tog vi en skärgårdstur i båt i ca två timmar. Jag var bra nervös innan, eftersom jag lätt blir sjösjuk. Jag har alltid blivit åksjuk i bil och så, men för tio år sedan hade jag virus på balansnerven och var dålig ca sex månader. Inget roligt alls!! Efter det är jag mer känslig än tidigare. Jag kan inte åka berg och dalbanor, eller liknande - trots att jag älskar dem! Jag blir yr och illamående i Pariserhjulet!!! Tragiskt, men sant. Så jag var alltså lite nervös, men tog en Postafen till frukosten och bad en bön, eller två. Det gick hur bra som helst!! Ingen yrsel och ingen sjösjuka. Härligt härligt!
Solen sken och det var lagom med skön vind. 
 
Det är ju oerhört vackert i skärgården där. Jag är allt lite avundsjuk på Göran och Stina, som får bo där :).
Ett sommarstugområde där bara Karlskroningar får äga sommarstugor. Jättefint!
 
 
Seth ville ha dajm och det var ju lördag, så han fick det ;). Men den var dyyyyr, eftersom den köptes på båten. 
 
Jag vet inte, de flesta av oss ser lite bekymrade ut, men vi hade kul och det var skönt. Jag lovar!! Haha.
 
Denna kran ser man från deras balkong, men här var det från båten förstås...
 
Lite muntrare :)
 
 
 
Tess trivdes också. 
I Karlskrona finns ju mycket militärt. Stefan är mycket intresserad av detta och många kort på just båtar och ubåtar blev det. 
"Såna där är med i Blixten McQueen", sa Seth när han såg dessa. Ha ha, helt rätt.
 
Ja, nu blev det mest bilder på oss och inte på naturen, men batteriet tog slut (orutinerat) så det blev visst mest på båtarna hihi. 
 
Vi hade bestämt oss för att åka och bada på eftermiddagen, men då började det regna. Trots detta tog vi med oss fika och åkte iväg till en annan ö (än den de bor på) för där kanske det inte regnade. Och mycket riktigt, när vi kom dit duggade det bara liiiite, så vi satte oss under ett träd och fikade. 
 
 
 
Det var varmt och skönt, trots regnet. 
 
När vi var där slutade det regna helt, så vi tog oss till sandstranden, som vi hela tiden haft sikte på. 
 
På väg till bilen igen. 
 
Det var galet skönt i vattnet. Seth och Göran var först i. 
 
Stefan gick sen och syns där ute som en prick. De andra två är en ännu mindre prick...
 
Solen började lysa starkt, så Tess fick vara i skuggan av en solstol och jag blötte en trasa som jag baddade hennes huvud med då och då. Hon verkade trivas bra hon också. 
 
Jag stortrivdes! Älskar sol!!
 
Kvällen avslutades med kaffe, äppeldricka med fläder, ost, kex och mycket skratt!! Oh, vad jag älskar dessa vänner!!! På riktigt, skrattade jag så jag nästan kissade på mig. 
 
Nu är vi, som sagt, i Kisa och myser. Vägen hit gick jättebra. Det regnade hela tiden, men det gjorde inget. Någonstans i Småland var det ett åskväder, som heter duga... Det small till så att man kände det i bilen! Det har jag aldrig varit med om förut. Men som sagt, resan gick bra!
Vi får se vad dessa dagar kommer innehålla. Det är skönt för vi har inte planerat något. 
 
Vi hörs!
Kram
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi passerade Kisa igår, tänkte på er! Ni ser ut att ha haft det bra!

Svar: Oh, vackra Kisa hihi. Slynd att vi inte sågs :) Kram
Maria

2013-07-28 @ 21:26:08
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0