Midsommarafton på #nyhem

Hejsan svejsan (hm... har man hört det uttrycket sen 1983?? Haha).
 
Jag har inte mycket batteri kvar i telefonen så jag får mest visa bilder idag. Det drar batteri att blogga... Jag laddar telefonen i receptionen på förmiddagarna, men på kvällen är det nästan tomt trots att jag inte gör mycket med den. Misstänker att batteriet börjar bli dåligt. 
 
Jaja... Det var ju inte det jag skulle skriva om. 
Idg är det midsommarafton kära vän. Vilken dag! Den börjadees värme så att svetten rann och slutade i störtregn. Men vi har klarat oss bra ändå.  Vi har hängt i tallbacken hela dagen på en bänk och filt och det var bara en liten stund vid dansen kring midsommarstången som det regnade. Fantastiskt!!
 
Men innan jag börjar visa bilderna från idag måste jag ju berätta om dagens goaste!!
Jag träffade två bloggvänner!!! Vi har känt varandra i flera år - minst fyra - via våra bloggar och Facebook, men har aldrig träffats i verkliga livet. Så igår kom Johanna fram till mig och sa hej för hon och systern Maria var här ca ett dygn. Oh så kul!! Det känns som att vi känner varandra väl (och det gör vi ju på ett sätt - via nätet) så det var toppen att träffas såhär oxå! Goa människor. Idag fick Stefan agera fotograf oxå så vi fick en bild på oss :). 
Seth är med och så Johannas barn Elvira och Oskar. Maria är ljushårig och Johanna är mörk. Så roligt att ses! Man blir glad ända in i hjärtat. 
Men vad jag pladdrar... Bilder från vår dag var det...
 
Det var riktigt varmt på morgonen så Tess fick p sig en fin byxa som hon fick från mina jobbarkompisar. Under dagen fick hon kofta på sig och sedan andra kläder när det började blåsa.
 
Vi åt midsommarlunch med vänner från Örebro där i backen. Tyvärr har jag inga bilder. De är i Stefans telefon och han är på nattmöte nu...
 
Sen blev det dans runt midsommarstågngen. Först regnade det men sen blev det uppehåll. 
 
 
Seth och jag var med och dansade :).
 
Sen var det festival med hoppborgar av olika slag och lite annat smått och gott. Jag satt med Tess vid vår filt mest hela tiden. Maxstads kom och fikade med oss. Lovely!!!
 
 Här är Charlotta, Maja och Tess.
 
 
Seth träffade Frasse, som är med i barnmötestältet varje dag. Lycka :)!!
 
Kvällen kom och med den spöregn. Vi gick hem till husvagnen och åt kvällis och spelade kasta gris.
 Tess och grabbarna när vi spelar "kasta gris". 
 
Mina fina!!
 
så vår dag har varit Amazing helt enkelt!! Barnen sover nu, Steff är på möte och jag ska läsa lite innan kudden.
 
Hoppas din dag varit bra!
 
Kram
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt att ni fick en fin midsommarafton trots det klassiska midsommarväder. Vi slapp regn under kvällen, men det var lite mulet.
Det var jätteroligt att träffas! Glad ända in i hjärtat var ett bra uttryck!
Ha det fortsatt bra på Nyhem!

Svar: Vi måste ses snart igen!!!!Så roligt!
Stor stor kram!!!
Maria

2013-06-22 @ 10:35:17
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0