Morfar 90 år, grinigt och boande

Hej hej!
Hipp hipp hurra för min morfar som fyller 90 år idag!!
Mamma skickade detta kort i förmiddags, då de firade morfar på deras trygghetsboende. Pappa hade tagit med sig dragspelet och sjöng lite för de som bor där och för morfar förstås :).
Hurra hurra hurra hurra!!!! 
 
Seth fick ju vara hemma från skolan idag så det blev en feberfri idag innan skolan! Men ojsan vad han varit grinig. Vi är så ovana vid det eftersom han oftast är tillfreds och nöjd med tillvaron. Idag har han blivit arg för absolut ingenting. Och Stefan och jag har inte heller varit på det bästa humöret, så vi har inte bara haft det så kul idag. Men såna här dagar är ju också en del av livet. Det dumma är när Stefan och jag inte har tålamod - under samma dag - och dessutom att Seth har en dålig dag. Ingen bra kombination. Oftast när inte jag har tålamod, så har Stefan det och tvärt om. Och de få gånger Seth har dessa dagar, så har vi föräldrar tålamod. Men idag var det inte så alltså. Stefan och jag har iaf inte blivit osams eller varit griniga på varandra och det är ju skönt! (Nu finns det många orsaker till att tålamod och humör tryter - ibland är livet sådant - men det är inte saker jag kan berätta om såhär, eftersom det inte bara har med mig att göra...)
 
Nu på eftermiddagen blev det iaf konsekvens för Seth att inte få spela tv-spel, ds eller på telefonen och ingen tv. Nyttigt nyttigt. När han väl förstod att vi stod fast vid de konsekvenser - han naturligtvis blivit varnad för flera gånger - så har humöret vänt. Han leker, pratar och är glad igen. Nu känner jag igen honom. Märkligt det där, men skönt.
 
Nåja, jag har fått lite saker gjort denna dag. Dels har vi köpt en liiiten byrå till Gnuttens kläder, som måste vara liten så den får plats i vårt sovrum också. Dessutom var Marcus här med Mollys spjälsäng häromdagen. De håller på att göra iordning hennes rum och försöker få henne att sova i större säng nu. Du som följer Lovisas blogg också kan ju läsa om det hos henne :). 
Så idag har jag bäddat iordning Gnuttens säng, så att katterna ska hinna vänja sig och nåde Frodo om hon kissar i den... Och så har jag gjort färdigt byrån, som var en vanlig furubyrå från IKEA. 
 
Oj, vad sned bilden blev... ja ja, så ser den ut iaf.
 
Filten som min mormor virkat får ligga vid fotändan så länge. 
 
Jag orkar ju inte "boa" så mycket, men jag märker att behovet finns där... så det är skönt att kunna göra litegrann. 
 
Nähä, nu ska jag spela mattememory med Seth. 
Imorgon är en annan dag, som Christer Björkman sjöng och det känns ju bra att det är så :). Då tar vi nya tag. 
 
Kram
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad fint, det blir, roligt att du orkar boa lite!

Svar: Tack Johanna!!
Maria

2013-03-04 @ 18:40:06
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: E-K

<3
Vad härligt rosa spjälsängen är! Tänk att det är så nära nu.

Svar: Hihi rosa it is och jag älskart! Hoppas hon oxå kommer gilla rosa sen :) kram
Maria

2013-03-05 @ 17:58:33
Postat av: Kristin

Vilken fin filt. Vet inte om du kommer ihåg mig. Vi hade barn på samma skidträning . Du bodde på samma gata som min bror i Skogsbo. Lycka till med nya bebisen.

Svar: Men hej Kristin! Vad roligt att du skriver. Visst kommer jag ihåg dej!! Seth saknar spring/skidträningen i Rembo... Hoppas du mår bra!! Och tack!! Kram
Maria

2013-03-06 @ 14:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0