Snart så...

Hej hej igen.
Igår bestämdes det... Om Gnutten inte kommer av sig själv i helgen så sätts jag igång på tisdag. Oh, så nervöst, spännande, härligt och läskigt på samma gång. Naturligtvis hoppas jag att jag kommer igång själv, eftersom det ändå är bättre än att sättas igång, men jag är glad att datum är bestämt. Jag kommer vara i v. 39+2 så det är ju ändå ganska nära bf. Jag ska in en sväng på fredag också för att kolla lite värden och göra ctg på bebisen.
Igår när vi gjorde ctg på Gnutten (de mäter hjärtfrekvens och så ska man trycka på en knapp varje gång man känner fosterrörelser och så avläser läkaren detta på något sätt) så fick hon hicka. Det var vansinnigt gulligt att lyssna på det och det blev många tryck, kan man säga. Blev ett litet annorlunda resultat än hur det brukar vara, eftersom hon inte brukar röra sig särskilt mycket. Hihi, men det såg bra ut hur som hur. Hon är redan stor, så det kan nog bli lite besvärligt, men Seth var också ganska stor så jag hoppas det går bra.
 
Igår kom det två paket till oss med posten. Ett till mig och ett till Stefan.
Hihi, lite olika innehåll. Jag fick godis och han fick dammsugarpåsar. Helt rätt fördelning ;).
 
Igår åkte Stefan och påskhandlade. Han kom hem med dessa:
(och naturligtvis massa annat). Oh, vilken känsla. Det känns mer och mer verkligt att vi faktiskt kommer få en bebis denna gång. Det är så jag kan börja gråta när jag tänker på det.
 
Idag har Seth och jag fikat med dessa två:
Calle och Karro. Mysigt!
 
Nu hoppas jag på en bra påsk. Vill ju gärna fira allt som går att fira och önskar att det fanns kraft och ork att fira påsk lite mer, men det får bli som det blir i år. Vi får göra det bästa av det ).
Kram kram
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kraaam o lycka till! Vi tänker så på er<3
Linda, Hasse, Maja o Jonna

Svar: Tack Lindus!!!! Det värmer ska du veta :) Hoppas ni har en fin påsk älskade vän!! Kram
Maria

2013-03-27 @ 20:28:59
Postat av: Kristina

Å äntligen närmar det sig så underbart. Ber att allt ska gå bra. Mina båda är oxå födda i påsktid. Mycket i påskens budskap har du fått gå igenom i din kropp men nu hoppas vi på uppståndelsemorgon där. Från mörker till ljus.
Jätte kram

Svar: Hoppas du får en fin påsk trots all behandling osv!! Dina böner betyder massor för mig!! Stor kram till dej!!!
Maria

2013-03-27 @ 22:39:00
URL: http://ruach.blogg.se
Postat av: Cecilia

Lycka till!! Så härligt att läsa att det verkar gå vägen denna gången och att det inte är många dagar kvar nu å att du slipper må se dåligt sedan!!
Själv är jag i v 19 i min väntan på första barnen och fick tyvärr reda på att det fanns missbildningar så vi har bestämt att avsluta graviditeten nästa vecka, känns svårt men samtidigt så tror vi att det blir ett sådant lidande för barnet om det skulle födas med allt.
Önskar dig och familjen en Glad Påsk och Lycka till nästa vecka!!

Svar: Oh Cecilia, så ledsen jag blir för er skull. Det är vidrigt att gå igenom och tyvärr finns ju oron där under nästa graviditet oxå... Iaf har det varit så för mig. Jag hoppas ni får bästa tänkbara hjälp och har stöttning från de som finns omkring er! Stor kram och hoppas ni får en fin påsk trots allt!
Maria

2013-03-27 @ 22:51:47
Postat av: Sofia E

Åh va spännande, Mia! Jag läser din blogg jämt, men är dålig på att kommentera. Nu kunde jag dock inte låta bli. Tycker att du tagit dig igenom denna bedrövliga graviditet med bravur. Hoppas nu att du får en riktigt lugn och okomplicerad förlossning (om det nu finns sådana?) det tycker jag verkligen att du gjort dig förtjänt av. Vi ber en extra bön och håller tummarna! Jag och N gör det i närheten t.o.m eftersom vi firar påsk i stan. All lycka, fina du! J och N hälsar! Stor kram från Sofia

Svar: Oh så ni är i stan. Längtar så att få träffa er!!!! Vi får boka en date när det här är över :) Saknar er!! Hälsa J och N :) kram
Maria

2013-03-27 @ 23:00:04
Postat av: Kristin

Glad Påsk och Lycka till!

Svar: Tack!!!! Glad Påsk till dej!!
Maria

2013-03-28 @ 08:23:40
URL: http://foretagarmamma.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0