En månad

har det gått sedan Tess föddes. Det har gått sjukt fort och det är det ju inte lång tid...och ändå känns det som att hon alltid funntis på något sätt. Märkligt det där :). 
Seth och jag tog fram hans fotobok vi gjorde över hans första år.Han trodde det var Tess på bilderna :).
 
Såhär såg han ut när han var exakt en månad:
Inte så bra kvalitet på kortet, men men...
 
Här är Tess idag, exakt en månad:
Kanske det bara är vi som ser likheten, men för oss finns den där.
 
Hon är vaken mer om dagarna och det känns som om man får mer kontakt med henne och några leenden visar sig då och då.
 
Jag är fortfarande hängig. Febern här sjunkit även om den inte är helt borta. Huvudet är däremot som en snorfylld ballong och jag hostar en hel del. Det är så att jag funderar på om man kan hosta ut livmodern, eftersom jag inte gjort kniiiiipövningar mer än en månad...Haha.
Så skönt att ha möjlighet att ta det lugnt. Har bara lämnat och hämtat Seth idag. Han har lekt i sitt rum och suttit bredvid mig och lekt också. Tess har varit lite orolig så hon har bara sovit på mig idag. När jag lagt ner henne har hon vaknat efter en liten stund och så har proceduren med att somna börjat om. (Inte för att den är så svår och jobbig).
 
Så såhär har det sett ut idag hihi. En liten groda på min mage.
 
Det är min axel som syns och inget annat...
 
Stefan kom hem nu ikväll efter en heldag med de andra som jobbar i kyrkan.
De där två busar en hel del och så även idag.
 
Och då kom Frodo och ville vara med, förstås.
 
Stundvis har lilla fröken varit nöjd med sitt gym och jag har inte behövt ha henne på magen...
 
Lillasyster och storebror.
 
Nä mamma, nu får du inte ta fler kort på mig idag!!"
 
Hon ligger på min mage och sover nu oxå och jag hoppas hon fortsätter sova när jag lägger ner henne för nu kommer Stefan med te och macka och jag vill kunna dricka mitt te...
 
Ett hostigt hejdå från mig.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0