Här igen

Ja, nu är jag här igen. 
Jag orkade helt enkelt inte blogga igår och Tess var dessutom lite ur fas när vi var här hemma, så jag fick ha henne i famnen hela tiden och då är det inte lätt att blogga. 
 
Igår började vi dagen i mamma och pappas sängar, där vi drack lite kaffe och saft och sedan läste mormor klart Mio min Mio för Seth. Sedan jag var liten har vi alltid fikat lite på lördag och söndagmorgnar i mamma och pappas sängar. Jättemysigt! Detta fortsätter vi med och våra barn älskar det också.
 
 
Sedan gick vi till mamma och pappas kyrka. Seth, Tess och jag var med på söndagsskolan. Vi hade en fin och bra gudstjänst tillsammans :). Seth vill gärna gå dit igen, så han var nöjd. På "vanliga" gudstjänsten predikade pappa och mamma ledde mötet. Hade det varit som när vi syskon bodde hemma hade vi säkert sjungit och spelat så hade det blivit ett möte med bara oss. Ha ha. 
 
Efter middagen packade vi in oss i bilen och for hem. Jag kopplade ur airbagen där framme och satte Tess bredvid mig. Så mycket smidigare när man åker själv. Men annars sitter hon där bak med Seth. Det gick bra. Jag fick stanna ett par gånger för toabesök och för matning, men i övrigt gick det bara bra. Skönt. 
 
När vi kom hem såg jag att orkidén vi fick av mamma och pappa, när Tess fötts, är helt fantastisk nu. Den har slagit ut så fint och blommar som bara den. Och jag som älskar orkidéer!
 
Idag är en sån där skön dag! Jag älskar måndagar, eftersom Stefan också är hemma då. Och när vi hämtat Seth så har vi en hel eftermiddag och kväll hemma allihop tillsammans.
 
Idag handlade vi lite innan vi hämtade Seth. Skönt att va båda två och göra det. 
Hallå Tess, hur har du det där nere?? Hi hi.
 
När vi kom hem spelade pojkarna TV-spel först, vilket de brukar göra tillsammans en stund på måndagar. Far och son tid :). Det är så mysigt att sitta och höra dem prata och greja om spel och annat. 
Jag fixade iordning lite fruktsallad, matade Tess (inte med fruktsallad dock) och sen gick vi ut till vår lekpark. Mysigt med picknick/mellis tillsammans. 
Mamma har sytt sjalett och gjort koftan. 
 
Mysigt!
 
Mina pojkar! <3
 
Nu lite utlovade bilder från Kisa. Mamma har tagit dessa. 
Tess tyckte om att titta på det färgglada legot, som Seth tycker om att leka med. 
 
Hallå där gammelmormor. Vad roligt att träffa dig :). 
 
 
Är det du som är min gammelmorfar? Hej hej :). 
 
Ikväll blir det Fantasterna på tv 4. Det handlar om Sagan om ringen och jag gillar ju de böckerna och filmerna så det blir roligt att se :). Det är kul att också se hur mycket man själv kan - men helt klart inte lika mycket som de som tävlar kan. 
 
Hoppas du mår bra och att din vecka börjat bra!
Kramar
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fina kort! Funderar på om Oskar är för liten för Mio, min Mio, det vore roligt att läsa nåt för dem båda. Men den är ju rätt läskig...

Svar: Tack :)Ja, den är ju läskig, men oxå så fin... Du vet ju dock bäst vad han fixar eller inte fixar. Astrid var ju fantastisk!! Kram
Maria

2013-05-13 @ 19:06:46
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0