Sånger

Musik och sång är något som alltid finns i mitt liv. Det finns musik för alla sinnesstämningar. Det finns sånger med texter för varje känsla och tanke...
Jag skulle inte vilja leva utan musik... Tänk vad musik kan hela, ge uppmuntran, sätta "ord" på vad man känner osv osv. Musik pratar med oss på ett sätt som vanliga ord inte kan... Någon filosof, som jag läste om på gymnasiet (minns inte vilken) sa att medicin ger läkedom till kroppen och musik ger läkedom till själen. Så sant!!
Musik är också perfekt när man är glad och vill dansa runt.
Mina tre barn är födda med musik i bakgrunden.
Ja, som du förstår tycker jag musik är viktigt och härligt!

Här är delar av två sånger som jag gått och sjungit på idag. Dem tar jag med mig in i denna helg, som jag och barnen spenderar ensamma.

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0