Ljus

Imorse gav sig hela familjen av till Nikolaikyrkan här i Örebro. För där vankades det adventsgudstjänst med Seths skola. Otroligt härlig tradition! Seths klass sjöng tillsammans med ettorna "Vi tänder ett ljus i advent" och "Det lilla ljus jag har". 
 
Seth står längst ut till höger på detta foto, i randig tröja :).
 
Tess, Stefan och jag satt längst bak. Det är svårt att sitta stilla på ett ställe med Tess nu. Hon rör sig hela tiden och behöver lite "space". 
En härlig och mysig stund i kyrkan blev det. 
 
Innan Vips gav Seth och jag oss ut på en rundtur på stan för att titta på alla ljus. (Jo, Tess var förstås med oss också). 
 
"Mamma, jag blir uppäten av en haj". Hm... han har fantasi killen :). 
 
Tyvärr blir ju inte korten så jättebra eftersom de är tagna med mobilen, men jag tänker att de kanske visar lite av det fina som är på stan nu. Både Seth och jag tyckte vi fick adventskänsla när vi promenerade omkring där.
 
Såna här är det längs en av gatorna. 
 
 
 
Nedanför Stortorget står denna stora gran. Seth är där någonstans haha, men det blev för mörkt för att han ska synas...
 
Det ser kanske ut som att han inte vill vara med på kort, men det vill han. Detta är hans coola min. :).
 
 
 
 
Ja, nu fick du följa med på en liten rundtur i Örebro centrum :).
 
Kram
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad fint, har inte varit uppe på stan på länge. Fina bilder, mysigt ser det ut. Fin min Tess gör när hon sitter på Stefans axlar :-D

Svar: Hihi, visst är hon fin när hon räcker ut tungan :)Ja, det är värt en promenad på stan.
Maria

2013-11-29 @ 23:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0