PLU och Barnvälsignelse för Tess

Hej hopp. Hoppas du haft en bra helg!! Det har vi. Igår hade jag det bra, men Stefan hade en tung dag igår med begravning av en kille han känner från Masarna. Men idag har vi haft en desto ljusare dag. 
 
Men jag börjar med gårdagen... 
Farmor kom ju i fredagskväll och hämtade hem Seth från VIPS. Lite fredagsmys tillsammans och sedan sova. På lördagmorgonen for Stefan, Tess och jag iväg mot Västerås där det var PLU. Pingst Ledarutveckling. En stor satsning man gör inom pingst för att utbilda och inspirera ledare. Så igår var vi runt 900 ledare från mellansverige som möttes i Aros kongresscenter i Västerås. Otroligt bra!! Och alla funktionärer från Västerås pingst!! Stor eloge till dem. Trevliga, hjälpsamma och helt fantastiska. 
Stefan släppte iaf av Tess och mig där och for vidare mot Avesta och sedan Borlänge för en begravning. Tufft, då det var en ung man som dött.  

Tess sov på väg mot Västerås.
Ser inte så skönt ut...
 
Tess och jag hade det iaf bra. (Ursäkta kvaliten på bilderna). 
Hon är ju otroligt smidig att ha med än så länge. Blir nog skillnad när hon kryper... Vi är ju några stycken med barn från oss i Örebro pingst som går PLU så det är skönt att kunna hänga med varandra. 
 
En vy över lokalen. 
 
Vi åkte lite tidigare, då vi inte var färdiga hemma inför idag. Så runt 19:30 var vi hemma igen. Farmor och Seth hade haft en bra dag och det känns ju bra. Farmor och Tess bekantade sig med varandra också. 
 
Hon fick en present av farmor. En födelsetavla hon broderat till henne, med namn, datum, vikt, längd och datum för välsignelsen. Men pappret var nog roligast just nu :)
 
Nu till idag!!
Tess, Seth och jag vaknade vid 6 tiden och smög så småningom upp för att fixa iordning firande till farsdag samt fira Ingers födelsedag i efterskott. 
Fin hjälpreda i köket.
 
Vi firade i soffan med ägg och räkmacka till jubilarerna och vanlig macka till mig och stekt ägg till Seth. 
Haha, Seth tog på sig tomtedräkten dagen till ära. Hur kommer han på allt? Hihi. Stefan var inte för pigg hehe.
 
Sen drog vi iväg till kyrkan. Ja, efter fix och trix så vi såg respektabla ut :).
I kyrkan fixade vi där vi skulle sitta och äta och fika efteråt med familj och vänner. Sen började Kalasgudstjänsten. (Gudstjänst riktad främst för barn). 
Tess är redo och glad. 
 
I början var så barnvälsignelsen.
Vi fick gå fram tillsammans med våra bönefaddrar, Frida, Tobbe och Sara. Sara och Johanna sjöng "Himlen måste sakna en ängel". En sång som får mig att gråta varje gång jag hör den och idag var inget undantag ;).
 
Lovisa har tagit korten.
 
Pernilla berättade om hur det står i bibeln att lärjungarna inte ville att barnen skulle störa Jesus, men hur Jesus ville att de skulle få vara hos honom och att han välsignade dem. Sen bad hon för Tess och välsignade henne. OCH hon grät inte!! Tess alltså - inte Pernilla heller i och för sig. 
Lovisa har tagit kortet.
 
Sen var det fullt drag med barnkören, teater osv. 
 
Sen åt vi paj och tårta. Jag glömde helt enkelt ta kort på folket som var med oss efteråt och på maten osv. Slarvigt av mig, men jag hade annat i huvudet tror jag. 
Men två av tre tårtor kom jag ihåg att ta kort på. 
Inte de snyggaste kanske, men goda :).
 
Vi hade en bra stund tillsammans, familj och vänner! Jag önskar att man kunde bjuda alla vänner och bekanta, men det går ju inte - inte för oss iaf just nu. 
Jag blir så glad att andra vill vara med och fira Tess och vara med oss. Jag känner mig välsignad!!! 
Barnen hade roligt - vad det verkade - och vi vuxna hade också roligt och trevligt. Tess var nöjd och glad mest hela tiden. 
 
Tess fick också fina presenter. TACK alla!!
Vi försökte ta ett kort på henne och presenterna när vi kom hem. Men haha, det gick väl sådär:
En liten glimt av det iaf. 
 
Ja, vi ser tillbaka på en glad och ljus dag idag. Så tacksam för våra fina barn!!! Så tacksam för familjen! Så tacksam för vänner! Så tacksam för livet!! 
 
Ja, så var vår helg. En lugnare vecka väntar framför och det ser jag fram mot. (Men först är det jobb imorgon och sen musikråd hemma här innan det blir lugnt, men jag ser fram mot det också.)
 
Nu önskar jag dig en bra vecka!!!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Bloggar har varit lite sällsynta i mitt liv senaste veckan, kunde ju inga bloggadresser utantill, häll knappt på ta mig in på min egen. Tack för uppmuntrande kommentarer.
Tänk vilka fina barn ni fått nåden att ta hand om. Jag tänker att få barn är en nåd inte ngt man skaffar, blir så irriterad när folk säger när ska ni skaffa barn då? Alltid tänkt så men än mer när amn inser at det finns inget skaffaavtal. Det rä gåvor som anförtros oss. Så ni har två gudagåvor precis som vi. Sången du nämnde har du text på den , lät så ljuvluig titel?
Var rädd om er alla kramar och välsignelser

Svar: Håller med dig. Barn är en gåva! Hoppas du får må bättre och bättre. Du är en kämpe!! Kram
Maria

2013-11-12 @ 15:47:16
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0