Lördag hos familjen Kindevåg

Hejsan svejsan. 
 
Galet, jag ställde just om klockorna här hemma, så vi inte glömmer det... Och helt plötsligt är klockan typ 20:30 och jag som är så trött... haha. Hoppas och ber att barnen (särskilt Tess) sover länge imorrn, så vi slipper vakna kl 5... Jag har nog börjat bli gammal, för jag påverkas mycket av att ställa om klockan och kan bli trött hela veckan efter. Nåja, det är ju inget jag kan göra något åt, utan det är bara ställa om och försöka anpassa sig. Det komiska är att förra året var typ första året när Seth kunde sova ändå, trots att vi ställde om klockan, men nu har vi ju börjat om igen så vi får väl se fram mot att kanske få sova lite längre om sisådär sju år. Samtidigt är det ju skönt att barnen vaknar tidigt. Tonårstiden är snart här, då man kommer få tjata och tjata för att få upp dem. 
 
Vi fick iaf en ganska lugn start idag. Tess vaknade förstås strax efter 6 och så har hon haft lite magont inatt så jag var bra trött. Men det var skönt att ta det lugnt och sitta och äta frukost länge. Sedan åkte vi iväg på friidrott. Det är så kul att Stefan är med som ledare! Han är bra på det!!! Och ni som känner honom, nu ska ni får höra: Han får bra kontakt med barnen och är jätteduktig med dem!! Helt fantastiskt, eller hur!!?? (Stefan kanske inte är den som gillar mest att jobba med barn på barnläger och sånt, men det här går jättebra! Misstänker att det är för att han gillar hela grejen med friidrott, att få göra det med Seth och att få leda glada, inspirerade barn i just idrott!!)
 
Fullt ös, medvetslös. 
 
Ja, just det. Igår köpte jag en onepiece till Tess. Jag kunde inte låta bli när jag såg den!! Den sötaste ever, enligt mig!!
Det är små morrhår målade på luvan också. 
 
Frågan är bara vad det ska föreställa... En björn? En katt? Vad tycker du?
 
Efter lunch åkte Stefan iväg till Forshaga för att predika där på ett ungdomsmöte. Seth gick över till Sebbe och Cornelia och var där ett tag. Jag sa ifrån om att vara här hemma, för jag mår fortfarande inte bra i min förkylning. Jag mår snarare sämre i trötthet och huvudvärk, men jag hostar inte så mycket längre. Så det kändes bra att de kunde vara där, så han fick en rolig eftermiddag, trots en trött mamma.
 
Sen hade vi tacomys här hemma. 
 
 
Två av mina absoluta favoriter. Den tredje fattades oss ikväll. Så vi tog några bilder på oss och skickade till honom så han fick känna att han var med lite ändå :).
 
Bilderna är lite suddiga tyvärr:
 
 
 
 
Seth vilade lite i Tess knä också under lördagsmyset. :)
 
Imorgon predikar Stefan i vår kyrka, men sedan är han ledig ända till torsdag!! Hur lovely är inte det då??? 
 
Kram pårä!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0