Mest om Tess

Min lilla fis har börjat vakna runt 5 på morgnarna. Det är i tidigaste laget tycker jag. I början, när hon var ny, så var jag så inställd på att vara vaken på natten och tidigt. Men det är ju först nu, som hon börjat vakna tidigt och nu har jag vant mig vid att gå upp runt 7 och bara vara vaken för att amma på nätterna. Så jag blir bra trött nu, när hon är vaken så tidigt. Men vi har sällsakap av familjen Macahan, som börjar där någonstans på TV4 guld. Härligt, det iaf. Eftersom jag inte somnar så tidigt, så är jag alltså trött just nu och har inte riktigt koll på tillvaron, känns det som. Men men, förhoppningsvis sover hon bra snart igen. Jag skulle tro att det är tänderna som spökar. 
 
Idag bet hon mig också, med sin lilla gadd. Hon har bitit förut, men nu började det blöda! Galet vad ont det gjorde. Jag.Vill.Inte.Amma.Längre!!! Jag vet att man inte "får" vilja sluta, men för mig är det så. Hon är nu sex månader, har helammat så lång tid och nu bits hon. Jag är glad att amningen fungerar, men nu vore jag glad om hon börjar äta annat lite - läs mycket - bättre. 
 
Vi var på läkarbesök idag. Hon fick en "godkänd" stämpel i rumpan och det känns ju riktigt bra. Hon växer och mår bra och det är ju det viktigaste. 
 
Stefan kom hem för en liten stund sedan och när jag kom in till soffan såg det ut såhär:
Mina fina pojkar!! KÄRLEK! 
 
Jag hoppas du har en fin kväll på alla sätt!! 
Kramar

Kommentarer
Postat av: Stina L

Klart man får vilja sluta amma. Jag avskydde att amma och blir det fler barn nån gång överväger jag seriöst att helt låta bli. Kan säkert hinna ändra mig om det blir aktuellt. Men hoppas hon tar flaskan snart ordentligt så du kan sluta.

Svar: Vad skön du är Stina!! Skönt att höra någon som är så ärlig i detta "heta" ämne!! Jag är med dig jag :)Kram kram
Maria

2013-10-03 @ 20:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0