Vår församlingshelg på Klacka!

Hej och god söndag, min vän. 
Jag hoppas att din helg varit god.
 
Vi har ju varit med församlingen på "läger" sedan i fredags. Men innan vi åkte dit, for Tess och jag till Mosås för att träffa mamma och pappa, som var Mollyvakter. 
 
Tess på morgonen innan vi åkte till Mosås. Goa unge. 
 
Man blir trött när man åker bil haha. Hon ser så trumpen ut, så man vill äta upp henne. 
 
Mamma, Molly och Tess. 
 
När Seth slutade skolan åkte vi och hämtade honom och for ut till Mosås igen, så han också fick träffa mormor och morfar en liten stund. Var Marcus, Lovisa och de stora barnen var? Jo, de var i Stockholm på bl a Gröna Lund. Det kan du läsa om här
 
Seth och Molly byggde med någon järnvägsbana och Tess satt och tittade på.
 
 
På eftermiddagen åkte vi så iväg till Klacka-Lerberg, där vi har en församlingsgård, Elimgården. Det var sista lägret vi hade där som ägare av gården, för den är såld till KFUM, som tar över den imorgon. Elimkyrkan har ägt den i 40 år, så många tycker det är lite sorgligt, men också nödvändigt just nu. Så är det med det. 
Iaf, på väg till Klacka så stannade vi till vid Coop och hamnade bakom denna bil. Jag var tvungen att ta kort på den, för jag tyckte katten var sååå cool, som låg i bakrutan och chillade. Så skön!
 
Tess var så trött så trött och somnade efter en stund, men i säkert 10 minuter satt hon och tittade på mig i denna exakta position... Man kände sig lite utstirrad...
 
På fredagkvällen var det samling med lekar, tävlingar och bara umgås. Jag och Tess var på vårt rum, så hon kunde sova i lugn och ro. Jag tittade på en Jane Austen film på datorn och hade det rätt så gott. 
 
Tess sover i sin vagn. Vi satte dit liggdelen igen, för att hon skulle sova skönare på nätterna :).
 
Seth och Stefan säger god natt efter en rolig kväll där Seth tydligen var väldigt aktiv i lekar och tävlingar :).
 
Barnen vaknade 6:30 - helt godkänt. Seth kom ner till Tess och mig och la sig och gosade hos oss. Så mysig start på dagen. 
 
God morgon :)
 
Dagens outfit. 
 
Söt strumpa. 
 
Folk börjar komma in för förmiddagens samling. 
 
Sören höll i den. 
 
Barnen gick iväg och var ute där de hade en egen samling. 
 
På eftermiddagen övade vi som skulle sjunga idag på förmiddagens möte. Jag var tvungen att ta kort, för det såg så roligt ut. Det fanns inte noter till alla, så då togs det kort på dem och så tittades det på telefonerna. Bra va!?
 
Tess fick va med och öva. 
 
Seth ville bada - hua - och det fick han naturligtvis. 
Han och en kompis hoppade i plurret. 
 
Och naturligtvis ville han skvätta ner mig...
 
Nere vid sjön upptäckte vi en myrmotorväg. Har aldrig sett en så stor myrväg i en gräsmatta förut...
Motorvägen. Full med skogsmyror...
 
Den fortsatte uppför björken. Det var myror everywhere. 
 
Imorse vaknade barnen 7:30! AMAZING!! Seth kom ner till oss igen och så låg vi i sängen och tittade på film på Paddan. Mysigt. 
 
Mina, underbara barn!! 
 
Denna utsikt vaknade vi till. Visst är det vackert?!
 
På förmiddagen var det så förmiddagsmöte. 
 
Stefan predikade.
Han är bra min man!
 
Vi var ju några som sjöng också. Alltid roligt!! Men där blev det inga kort tagna...
 
När vi hade packat ihop oss, ätit lunch och städat så var det dags att åka hem. Seth var väl inte jättevillig att följa med, för han hade så roligt med kompisarna. Det är ju också med visst vemod man åker därifrån, i och med att det är sålt nu. 
 
Nu är vi alltså hemma igen och Stefan och jag sitter i soffan med varsin dator i knät och barnen sover. Ganska skön kväll :).
 
Ja, nu har du fått se hur vår helg var!
Ögonen går i kors, så jag ska nog lägga ner nu.
Kram påre!!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0