1 år

Idag, Tess, har du funnits hos oss i ett helt år. Galet vad fort det året gått, samtidigt som det känns som att du alltid funnits hos oss. Mamma älskar dig till solen och tillbaka!!
 
Tänk vad fort det gått. Det känns inte länge sen som jag låg där på förlossningen och väntade och väntade att jag skulle få värkar - som gjorde något. Värkar hade jag ju, men inte de som drev förloppet framåt. Två och ett halvt dygn tog det nästan (men "bara" 6 timmar av värkar som var effektiva, men ack så smärtsamma och utan paus). 
Idag har jag gråtit glädjetårar flera gånger när jag tittat på Tess. Tänk att hon är frisk, mår bra och finns hos oss. Efter den graviditeten visste vi ju inte hur hon skulle må. Och hon var ju slö när hon kom ut så de sprang iväg med henne och jag hann tänka: "Nähä, då gick det inte denna gången heller". Men se, det gjorde det :). Lyckan känner verkligen inga gränser. Vi har två fina, härliga barn, som älskar varandra och som vi älskar!
 
Vi har firat Tess idag. Men tyvärr inte på morgonen, för Stefan var iväg till Falun och gick upp och åkte iväg innan vi andra vaknat. Men nu på eftermiddagen har vi firat desto mer.
 
Men Tess, jag och Seth hade en mysig frukoststund tillsammans innan skolan.
Hon gillar att hålla låda.
 
När vi skjutsat Seth till skolan tog vi oss en promenad i den härliga solen.
Kallt men skönt.
 
Sen har dagen gått med mycket bus och skratt.
 
 
 
 
 
 
 
Vi hämtade Seth i skolan. Lycka!
 
Jag hade bakat en helrosa tårta dagen till ära. Den blev inte snygg, men väldigt god!!!

Klart man ska få äta tårta själv när man fyller år.
Namnamnam, säger hon här :).

Kladdigt och gott. (Men hon åt inte upp allt, förstås).

Sen blev det paketöppning.
Badgrejer.

En dammsugare (så att man kanske kan få ha den riktiga ifred när man städar).

Och så en bok.
 
Hon fick även två fina klänningar av Alex, Jonas och barnen, som var över på middag. Tack!!
 
Ikväll har jag också varit iväg på hemgrupp. Vi sågs hos Tobbe och Sara istället för hemma hos oss ikväll. Skönt att komma iväg lite :). Det blev en jättehärlig kväll! Tack!!
 
Vi har haft en fin första födelsedag för Tess tycker jag!!!

Kommentarer
Postat av: cecilia

Ja tänk att det redan har gått ett år, minns det som igår.. Var så glad för er skulle samtidigt som jag viste att vi skulle avsluta en graviditet. Mycket har hänt detta året och vi har fått vår efterlängtade Prins.
Det är så kul att se alla härliga bilder på er vardag och se hur barnen växer.
kramar

Svar: Ja, vilket år du har haft... Underbart att er prins finns nu!!!!Stor kram!
Maria

2014-04-03 @ 01:05:34
URL: http://katzja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0