Jouren

Ja men alltså... Jag ber om ursäkt för jag har svårt att skriva upplyftande inlägg just nu... Tess är fortfarande sjuk och sömnen blir minst sagt lidande... 
Dessutom har Stefan jobbat som en gnu i helgen - både dag och natt. Han kom hem efter 1 inatt och åkte till kyrkan strax före 7 imorse.
Snälla grannen Alex tog med Seth till kyrkan för jag och Tess var hemma. 
Inte för pigg idag heller. Men inte så hög feber. "Bara" 38,5 imorse. Hon hostar ju så hon inte sover och idag var inget undantag. Hon somnar, hostar, gråter och vaknar och somnar, hostar, gråter och vaknar osv. Så på fm ringde jag 1177 för att höra om tips mot hostan. Istället fick vi en tid på jouren. 
Så Stefan och Seth hämtade oss efter mötet, lämnade oss på jouren och gick och åt mat eftersom Seth skulle på kalas lite senare och vi hann inte laga mat mitt i allt. 
 
Vi var på jouren i knappt två timmar. Bra jobbat tycker jag!! 
Vi åkte därifrån med recept på medicin mot hosta och tips om medel mot virusblåsor i munnen. När vi kom hem var hon feberfri för första gången på fem dagar. Fantastiskt! Men däremot har hon fortsatt vara dålig rent allmänt och har även fått ont i magen. Kanske av hostmedicinen? Vi hoppas på att natten blir ok ändå. Jag ska ju jobba imorrn... 
 
Förut såg det ut såhär när hon gick ett anfall av ont i magen:
Hon tryckte sig nära nära och verkligen kröp upp på min mage och mot min kind. Tur jag har en säng som jag kan hissa upp ryggen på. Det är lättare att ha henne så när man är mer i sittande läge. 
 
Seth hade iaf roligt på kalaset han var på. De hade bl.a. pysslat ihop hattar :). Tyvärr vill han inte alltid va med på bild längre och det måste jag ju respektera.
 
Nu hoppas och tror vi att det har vänt med Tess iaf. 
Sov gott min vän!!!  

Kommentarer
Postat av: E-K

Hoppas hon mår bättre nu, skruttan! <3

Svar: Tack Emma!! Hon har varit mycket piggare idag. Det känns som att det vänt. :)Kram
Maria

2014-04-14 @ 18:17:09
URL: http://emmakaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0