Påskdagen

Hej hej. Hur har din påsk varit???
Alltså vilken dag! Vilket väder!!

Jag promenerade iväg till kyrkan på morgonen för att träffa Sara och öva igenom sångerna inför dagens gudstjänst. Förkylningen har inte blivit värre så det gick bra :). Däremot täpper jag igen nu, men det gör ju inget längre.
Det blev en skön promenad i vårsolen! Och det blev en go gudstjänst. Det är ju fantastiskt att få sjunga om Jesus! Om vad han gjort för oss! Att få fira att han dog och framförallt uppstod! 

Väl hemma igen kom Elias, Matilda och Ebba på middag. Jag glömde ta kort. Så trist! Men härligt att umgås med härliga vänner - som är nyinflyttade i stan! Stefan vigde dem för snart 4 år sedan så vi känner varandra sen långt tillbaka, men de har bott i Göteborg tidigare, men har flyttat hit nu alltså. Härligt!!! 

Sen drog vi ut i det underbara vädret där vi träffade grannarna som oxå var ute och njöt! Så vi satte oss tillsammans och tog lite kaffe och kaka. 

Tess gillar uppenbarligen att gunga. Oh vad hon skrattade och pratade.

Seth tog en paus i cyklandet och hoppade lite.

Och gungade på Tess. 

Sebbe ville sparka boll och då ville Tess va med. Goa Sebbe sparkade med henne en stund.

Sen började Seth och Sebbe sparka och Cornelia tog hand om Tess.

När de vuxna softade på gräsmattan. :)


Finaste Cornelia har ett vakande öga på Tess. 

Älskade unge!

Idag har jag tittat tillbaka i bloggen på hur påsk brukar vara. Och vädermässigt är det ofta fint. Så roligt det är att gå tillbaka och läsa om vad vi gjort och vad jag haft för funderingar genom åren. 

Nu önskar jag dej en fortsatt fin kväll och dag imorrn! 
Kram 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilket härligt påskväder vi har!

Svar: Verkligen!!!!
Jag brukar försöka kommentera hos dej men kan inte när jag gör det via telefonen... Kommentarerna bara försvinner. Bara då du vet att jag faktiskt är inne hos dig och läser oxå :) kram
Maria

2014-04-20 @ 21:26:26
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Det var underbart att höra dig sjunga, du är så duktig och vilken röst... Sen att vi fick eftermiddagen med "picnic" på gräset gjorde dagen ännu bättre. Love

Svar: Tack!!!! Vad glad jag blir!!
Fler picknick till folket!! (Läs kindevåg Nyström) 😉
Maria

2014-04-21 @ 08:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0