Sorg...

Idag kom så dagen då Stefan tog Frodo till veterinären. Seth var i skolan, jag på jobbet och Alex var här hemma med Tess. Usch vad jobbigt det är. Det är tomt här hemma. Det ligger även en oro över hur det ska gå med Gandalf nu. De har ju levt som "ler och långhalm" i fem år och verkligen varit tajta. Kommer hon nu bli deprimerad? Eller kommer det fungera? Vi hoppas ju verkligen att det kommer fungera. Husdjur är verkligen familjemedlemmar och det är tungt när de försvinner...
 
Fina fina Frodo... Det känns så sorgligt att hon inte finns mer nu. Seth och jag pratade om att hon och Sid, vår katt som blev påkörd för fem år sedan, leker tillsammans nu. :) En trösterik tanke...
 
Frodo och Gandalf när de var alldeles nya hemma hos oss...
 
Frodo...
 
 
 
Det känns faktiskt som att det räcker för oss nu. Det är ju en del annat som är riktigt trist i livet, så sömnbrist och så det här. Nu räcker det en stund! Vore skönt om vi hann återhämta oss lite. 
 
Eftersom det är tungt, så gör jag som jag alltid gör: Försöker hitta saker som är bra. Här hemma säger vi alltid tre saker var, som vi är tacksamma för, när vi sitter tillsammans och äter middag. 
Så här kommer tre grejer :)
- Att jag har en fantastiskt skön säng som jag får krypa ner i på kvällen.
- Att vi har fred här i Sverige och inte behöver vara rädda för att bli bortförda eller dödade.
- Att jag har min underbara familj bredvid mig varje dag!
 
Kram

Kommentarer
Postat av: Alexandra

❤️❤️❤️😢 Ska be 🙏 för Er min älskade vän. Det bara måste vända för Er snart. ❤️❤️❤️

Svar: Tack fina!!!
Maria

2014-08-21 @ 20:16:16
Postat av: Marie

Så ledsamt. Men Gandalf har i alla fall er kvar i sin "flock."

Apropå katter som gått bort och som leker med varandra finns det en underbar bok som jag tror är den enda i sitt slag, åtminstone som jag känner till. Det är själavårdaren, bibelläraren, författaren och djurälskaren Madeleine Wallgren som skriver om Gud och djur. En underbar bok som faktiskt tar upp frågan om evigt liv för djuren.

http://www.vingarden.org/catalog/product_info.php?products_id=1006&osCsid=30ugd9thff6hhgfcu1bb08u735

Svar: Tack goa du!!!!
Maria

2014-08-21 @ 20:38:39
Postat av: Annika

Tänker och ber för er.Kram från mig.

Svar: Tack <3
Maria

2014-08-21 @ 21:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0